ادعای بولتون درباره حمایت درجه‌دار ارتش ونزوئلا از گوآیدو


مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد یکی از مقامات بلندپایه ارتش ونزوئلا، حمایت خود را از سردسته مخالفان این کشور اعلام کرده است.

ادعای بولتون درباره حمایت درجه‌دار ارتش ونزوئلا از گوآیدوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیشن، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی مداخله‌جویانه در حساب توئیتری خود مدعی شد یکی از مقامات بلندپایه ارتش ونزوئلا، حمایت خود را از خوآن گوآیدو، سردسته مخالفان این کشور که خود را رئیس جمهور موقت نامیده، اعلام کرده است.

او در این پیام توئیتری نوشت: «سرهنگ پدرو چیرینوز، وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل به طور رسمی خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است.»

بولتون بامداد روز چهارشنبه نیز در چند پیام توئیتری به ارتش ونزوئلا هشدار داد و نوشت: «هر اقدام نظامی ارتش ونزوئلا که به محکوم کردن یا تحریک خشونت علیه شهروندان صلح‌طلب در مرز‌های کلمبیا و برزیل، منجر شود، فراموش نخواهد شد. رهبران هنوز هم برای انتخاب درست فرصت دارند.»

او در توئیت دیگری نوشت ارتش ونزوئلا باید به وظیفه خود عمل کند و از غیرنظامیانی که به سمت مرز‌های کلمبیا و برزیل رفته‌اند، حفاظت کند و اجازه دهد آن‌ها به صورت مسالمت‌آمیز و بدون خشونت یا ترس از محاکمه، کمک‌های انسان‌دوستانه رابه داخل [کشور] بیاورند.

بولتون در توئیت وقیحانه‌ای به موضوع اخراج قانونگذاران اروپایی از ونزوئلا اشاره کرد و از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خواست به جای اخراج قانونگذاران اروپایی، دنبال جایی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود باشد.

بحران اخیر ونزوئلا در روز‌های پایانی ماه ژانویه در حالی آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت این کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری چند ماه پیش را که به پیروزی نیکلاس مادورو منجر شد مردود اعلام کرد و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند. چندین کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا و برخی دیگر از متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند. با این حال، ایران، روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اوروگوئه و چندین کشور دیگر حمایت خود را از مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر