به‌دنبال صید ماهی در مشهد


به‌دنبال صید ماهی در مشهد

شهرخودرو برای ماندن در کورس قهرمانی، فردا به‌دنبال پیروزی خانگی برابر سپیدرود است


شهرآرا آنلاین - مرتضی اخوان - تیم فوتبال پدیده شهر خودرو در ایستگاه نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان، فردا و از ساعت15:30 باید در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد به‌مصاف سپیدرود رشت برود؛ دیداری که برای هر دو تیم از حساسیت‌های خاصی برخوردار است؛ حساسیت‌هایی که سبب می‌شود یحیی گل‌محمدی و علی کریمی در هر 2 تیم برنامه‌های ویژه‌ای را برای شاگردانشان در نظر بگیرند. گل‌محمدی و کریمی به‌خوبی از عواقب ناکامی در این دیدار و محاسن رسیدن به موفقیت آگاه‌اند. پدیده شهرخودرو بعد از آنکه در شروع نیم‌فصل دوم با یکی‌دو لغزش فاصله‌اش با صدر جدول به 3 امتیاز رسیده است، حالا سایه سنگین تراکتورسازان تبریز را در رتبه چهارم جدول بالای سر خود احساس می‌کند. شاگردان یحیی به‌خوبی می‌دانند که اگر قرار باشد باز هم پایشان بلغزد، ممکن است فوق‌ستارگان تبریزی جایشان را در رتبه سوم جدول بگیرند و کار برای کسب سهمیه آسیایی هم برای مشهدی‌ها سخت شود. ازسوی‌دیگر علی کریمی و سپیدرود هم به‌خوبی به این امر واقف‌اند که شکست در ایستگاه مشهد ممکن است آن‌ها را یک گام دیگر به بحران نزدیک‌تر کنند. سپیدرود که این‌روزها به کف جدول چسبیده‌ است و اگر 6 امتیاز کسرشده از استقلال خوزستان نبود، شاید حالا قعرنشین مطلق جدول بود، باید هر طور شده 3 امتیاز این بازی را به دست بیاورد تا بیش‌از‌این در مخمصه پرتاب سقوط قرار نگیرد و کار در هفته‌های پایانی برایش سخت‌تر نشود.

بی‌تساوی و خوش‌یُمن

حضور سپیدرود در مشهد برای نماینده خراسان خوش‌یُمن است. سال گذشته که ورزشگاه امام‌رضا(ع) به‌تازگی بازی‌های نمایندگان مشهد در فوتبال کشور را میزبانی می‌کرد، چند بازی بود که هیچ بُردی برای تیم‌های مشهدی حاصل نمی‌شد و به نظر می‌رسد کار پیروزی در این زمین با گره رو‌به‌رو شده است. اما فصل گذشته و دیدار سپیدرود و پدیده در همین ورزشگاه به‌عنوان اولین بازی بود که با بُرد 1بر0 پدیده همراه بود؛ دیداری که شاگردان رضا مهاجری با تک‌گل معین عباسیان بر سپیدرود فائق آمد تا بالاخره طلسم پیروزی در این ورزشگاه شکسته شود و از آن به بعد متوقف‌کردن پدیده در این ورزشگاه برای تیم‌های لیگ‌برتری دشوار شود. پدیده در فصل جاری لیگ برتر در جدول موفق‌ترین تیم‌های بازی خانگی در مکان سوم است و این نشان می‌دهد کار شاگردان کریمی برای مهار پدیده در ورزشگاه امام‌رضا(ع) بسیار دشوار است. ازسوی‌دیگر 3 تقابل لیگ‌برتری 2 تیم پیش‌ازاین با 2 پیروزی برای پدیده و یک پیروزی برای سپیدرود رشت همراه بوده است و این نشان می‌دهد هواداران مشهدی فردا به احتمال زیاد شاهد تساوی نخواهند بود.

وضعیت 2 تیم در بازی‌های اخیر

نتایج 5 بازی اخیر شاگردان یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو نشان می‌دهد کار آن‌ها که پدیده نیم‌فصل اول لیگ برتر بودند، در ادامه مسیر پرپیچ‌وخم لیگ برتر فوتبال کشورمان تاچه‌حد دشوار است. آن‌ها در 4 بازی اخیرشان در لیگ برتر 2 تساوی، یک برد و یک باخت دارند و مقابل پرسپولیس در جام حذفی هم در ضربات پنالتی باختند و از گردونه مسابقات حذف شدند؛ اما وضعیت رشتی‌ها بسیار وخیم‌تر از مشهدی‌هاست. شاگردان کریمی در 5 بازی اخیر خود 3 شکست و 2 تساوی را در کارنامه ثبت کرده‌اند و برای تیمی که در منطقه سقوط جدول رده‌بندی قرار گرفته است، نتایج بسیار ضعیف محسوب می‌شود.

بدون مصدوم و محروم، اما خسته!

پدیده مقابل سپیدرود مصدوم و محرومی ندارد؛ اما به نظر می‌رسد مهم‌تر از آن وضعیت خستگی شاگردان یحیی است که در قیاس با سپیدرودی‌ها به‌خاطر حضور 120دقیقه‌ای در میدان جام حذفی مقابل پرسپولیس خسته هستند و حتی مسئولان این باشگاه از سازمان لیگ خواسته بودند دیدارشان مقابل نماینده رشت را یک روز به تعویق بیندازند که البته با مخالفت آن‌ها مواجه شد. اما در سوی مقابل در تیم سپیدرود رشت میثم تهی‌دست تنهامحروم این تیم است که نمی‌تواند تیمش را در مشهد همراهی کند.

ضعیف‌ترین خط دفاع در مقابل یکی از بهترین‌ها

سپیدرود رشت در این فصل رقابت‌های لیگ برتر نتایج ضعیف کم نداشته است؛ از شکست 6بر0 مقابل سپاهان بگیرید تا باخت 5بر0 برابر استقلال. سپیدرودی‌‎ها با این نتایج ضعیف بدترین خط دفاع لیگ را تابه‌اینجا به خود اختصاص داده‌اند. رشتی‌ها 32 بار در طول این فصل دروازه‌شان باز شده و در مقابل تنها 10 بار دروازه حریفان را گشودند. در سوی مقابل، پدیده با 10 گل خورده بعد از استقلال و پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. البته شاگردان گل‌محمدی در شهرخودرو در 4 بازی گذشته خود در لیگ برتر تنها یک گل به ثمر رساندند و افت محسوسی در خط آتش این تیم به چشم می‌آید. باید دید آیا مردان یحیی در خط حمله می‌توانند مقابل دفاع متزلزل رشتی‌ها سربلند باشند یا خیر.

انتقاد مدیرعامل تیم شهرخودرو از برنامه‌ریزی سازمان لیگ

آن‌ها باید عادل باشند

به‌دنبال صید ماهی در مشهدجواد وطن‌خواه، مدیرعامل پدیده شهرخودرو، با انتقاد از سازمان لیگ فوتبال ایران و نحوه برنامه‌ریزی‌ها برای بازی‌های تیم پدیده گفت: همیشه این سؤال برایمان وجود دارد، چرا سازمان لیگی که باید به همه تیم‌های حاضر در لیگ به یک چشم نگاه کند، برای برخی تیم‌های خاص شرایط ویژه‌ای را ایجاد می‌کند، اما با تیم‌هایی مثل پدیده شهر خودرو مثل بیگانگان رفتار می‌کند. وی ادامه داد: اگر به برنامه‌ریزی هفته‌های ابتدایی دور برگشت لیگ برتر نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید سازمان لیگ برای تیم‌های خاص تفاوت قائل می‌شود. چطور با درخواست تعویق بازی‌های برخی تیم‌ها به‌راحتی موافقت می‌شود، اما با درخواست تعویق بازی ما مخالفت می‌کنند! وطن‌خواه خاطرنشان کرد: با همه این اتفاقات برای شادی دل مردم خراسان و مشهد بازهم به نتایج خوبمان ادامه خواهیم داد و به حواشی کاری نداریم. وی اذعان کرد: هواداران نیز به دور از این مسائل و حواشی، با حمایت خود انرژی مضاعفی به ما منتقل خواهند کرد و با حضور حداکثری خود در بازی با سپیدرود این موضوع را بازهم ثابت خواهند کرد. همان‌طور که گفتم، در روزهایی که برخی تیم‌های خاص با استفاده از رانت‌های مختلف کار خود را پیش می‌برند، باید قدردان نتایج خوب تیم خودمان باشیم. مدیرعامل باشگاه پدیده شهر خودرو یادآور شد: سال‌ها با مشکلات ریزودرشتی روبه‌رو بودیم و همیشه برخی افراد مغرض به‌دنبال ایجاد خلل در روند تیم بوده‌اند، اما بدون توجه به آن‌ها کار خودمان را انجام دادیم و با حمایت همیشگی و بموقع هواداران واقعی پدیده شهرخودرو، تیر آن‌ها به سنگ خورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !