شانزدهمین پیشران توسعه استان


شانزدهمین پیشران توسعه استان

شرکت ایران‌خودرو به عنوان معین اقتصادی بخش احمدآباد شهرستان مشهد انتخاب شد


شهرآرا آنلاین - امیرعلی قاسمی مقدم| دیروز در سفر استاندار خراسان رضوی به بخش احمدآباد شهرستان مشهد، گام دیگری در راستای اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی برداشته شد. با تفاهم نامه ای که در سفر شهرستانی رزم حسینی به امضا رسید، شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان معین اقتصادی بخش احمدآباد انتخاب شد. در قالب این تفاهم نامه، ۶ قرارداد به مبلغ ١٠٩ میلیارد تومان منعقد شد که زمینه اشتغال ٣٠٠ نفر را ایجاد خواهد کرد. استاندار خراسان رضوی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که دیروز در بخش احمدآباد برگزار شد گفت: توسعه اقتصادی زمانی محقق می شود که اشتغال پایدار ایجاد شود و سطح رفاه و معیشت مردم ارتقا یابد. علیرضا رزم حسینی افزود: هدف از اجرای مدل توسعه اقتصادی، پیگیری و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به مفهوم واقعی آن است.

به گفته او، مقدمه اجرایی شدن مدل اقتصاد مقاومتی، تفاهم و همدلی همه اجزا و بخش های جامعه اعم از نمایندگان مردم در مجلس، فعالان اقتصادی، کارگزاران حاکمیت و نیز ائمه جمعه است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید همه پای کار بیایند و در راستای اجرایی شدن مدل توسعه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مردمی از همه ظرفیت ها و توان در اختیار خود بهره گیرند.

وی با اشاره به امضای ١۶ تفاهم نامه برای تعیین معین های اقتصادی خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم با همدلی و همگامی همه بخش ها، به تحقق سریع تر این طرح در مناطق اقتصادی کمک شود. رزم حسینی ادامه داد: ما می خواهیم در آغاز دهه پنجم انقلاب، خراسان رضوی را به شکلی متفاوت از گذشته و به شکل کارآمدتر اداره کنیم و بدون شک خراسان رضوی این ظرفیت و توان را دارد که در کشور تبدیل به الگویی بی نظیر شود.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی باید با بهره گیری از ظرفیت شرکت های توانمند، بزرگ و توسعه گرا اداره شود، تأکید کرد: باید توان، تخصص و قدرت ریسک پذیری بالای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را به عنوان مجاهدان اقتصادی بیش از گذشته پای کار بیاوریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: هر کسی که برای جوانان این مرز و بوم شغل ایجاد کند، یک کار مقدس و جهادی انجام داده است و مجاهد اقتصادی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: با ایجاد اشتغال و انجام کارهای فرهنگی و خدماتی، زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ای را فراهم می کنیم و با ظرفیت های منطقه و منابع خرد مردمی و شرکت های توسعه گرا اشتغال و رفاه مناسب را برای مردم ایجاد خواهیم کرد.

رزم حسینی گفت: در صنایع بزرگ برای هر فرصت شغلی باید یک میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود اما در حوزه مشاغل خانگی و خرد با ١٠ تا ٢٠ میلیون تومان سرمایه گذاری می توان یک نفر را شاغل کرد.

وی با بیان اینکه فرصت های بسیار خوبی برای توسعه منطقه ای در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: باید با شناسایی ظرفیت های موجود، از این فرصت ها بهره برداری مطلوب کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نقش علمای دین در ترویج و توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم بی بدیل است و باید این همراهی را داشته باشیم تا زمینه مشارکت و حضور همه جانبه مردم در اجرای مدل اقتصادی و توسعه منطقه ای فراهم شود.

﷯ نقش دهیاری‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

سرپرست فرمانداری مشهد هم در ادامه این جلسه گفت: امروز روز جهانی عدالت اجتماعی است و خوشحالیم از اینکه با نگاه ویژه استاندار خراسان رضوی، شاهد برداشته شدن گامی مهم در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم.

حیدر خوش نیت افزود: کمترین نرخ بیکاری در خراسان رضوی مربوط به بخش احمدآباد شهرستان مشهد با ٣٣ هزار نفر جمعیت است.

وی به دیگر ظرفیت های بخش احمدآباد هم اشاره کرد و گفت: ۶٢ واحد تولیدی فعال در این شهرستان وجود دارد و ١۴ هزار متر مربع از اراضی منطقه، زیر کشت محصولات باغی و زراعی است.

سرپرست فرمانداری مشهد با بیان اینکه در تحقق مدل اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی جوامع محلی، دهیاری ها و شوراها نقش بسیار اساسی خواهند داشت، تأکید کرد: امیدواریم در آغاز دهه پنجم انقلاب به گونه ای عمل کنیم که شاهد مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها باشیم.نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: خوشبختانه با همت استاندار، برنامه ریزی ها در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با قوت به پیش می رود و امیدواریم نتایج آن را در توسعه اقتصادی و توانمندسازی روستاها شاهد باشیم.احسان قاضی زاده هاشمی افزود: احمدآباد شهرستان مشهد یکی از بخش های فعال و پویا در خراسان رضوی است و یکی از دلایل آن، وجود یکی از بزرگ ترین مجموعه های صنعتی یعنی شرکت ایران خودرو در این بخش است.

وی با بیان اینکه این روزها وضعیت بازار خودرو کشور خوب نیست، اظهار کرد: با وجود کاهش تولید شرکت ایران خودرو خراسان به یک سوم، نیروهای این مجموعه کاهش نداشته است، لذا باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استفاده کرد.نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر بینالود یک فرصت بسیار خوب برای دستیابی به توسعه اقتصادی و جذب نیروی کار است که متأسفانه از آن به طور شایسته استفاده نشده است. امیدواریم در آینده با ایجاد امکانات لازم، از این ظرفیت استفاده شود.

وی از کمبود منابع آبی به عنوان یک ابرچالش در بخش احمدآباد یاد کرد و گفت: قرار بود خط انتقال آب از سد ارداک به این بخش ایجاد شود اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

قاضی زاده هاشمی همچنین خواستار تعیین تکلیف پروژه های آزادراه حرم تا حرم و راه آهن بینالود شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...