به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

تا ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال نخواهیم داشت

رئیس انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت، گفت: در استان گیلان راش و شاه بلوط دچار بیماری شده اند و در آینده نزدیک شاهد مرگ و میر دسته جمعی این گونه ها خواهیم بود.

آغاز عملیات اجرای طرح شیرین سازی آب دریا

وزیر نیرو گفت: عملیات اجرای طرح شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب مورد نیاز صنایع انرژی در منطقه پارسیان استان فارس و همچنین منابع مورد نیاز شرب اهالی لامرد آغاز می‌شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه اخیر شورای عالی آب اظهار کرد: شامگاه دوشنبه جلسه فوق‌العاده شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهوری در خصوص بررسی گزارش بارش‌ها و سیلاب‌ها به ویژه در استان خوزستان تشکیل شد.

سیگار و بوتاکس در میان زنان محبوب‌تر شد

نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور ضمن تاکید بر افزایش آمار جراحی بینی و زیبایی در زنان ایرانی، گفت: انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر در بین زنان کشور از خط قرمز گذشته است. همچنین مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا از سیر صعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران خبر داده است.

وجود ۴۰۰ هزار فرزند بی‌شناسنامه در ایران

یک نماینده مجلس گفت: 300 تا 400 هزار فرزند بی شناسنامه در کشور وجود دارد که اکنون حدودا 25 ساله شده اند؛اینها نه می توانند ازدواج کنند، نه می توانند گواهی نامه بگیرند، نه حق اشتغال دارند، نه مشروعیت دارند و نه قانونی هستند.

آغاز پنج‌شنبه‌های طرح‌دار تهران از فردا

اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در پنج‌شنبه‌های اسفند ماه از امروز آغاز خواهد شد؛ این ممنوعیت تردد در محدوده‌های مشخص شده از ساعت 6:30 تا 13 اعمال خواهد داشت.

اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در پنج‌شنبه‌های اسفند ماه از فردا 2 اسفند در پایتخت اجرا خواهد شد.

انتقاد آیت‌الله سبحانی از تک فرزندی در ایران

مرجع تقلید شیعیان تک فرزندی را فرهنگی غلط دانست و گفت: کاهش نرخ جمعیت در کشور خطرناک است و باید در نیروهای مسلح برای مقابله با فرهنگ تک فرزندی تلاش شود تا نسل کشورمان جوان باشد.

باغ وثوق‌الدوله به پارک تبدیل شد

باغ وثوق‌الدوله یکی از باغ‌های متعلق به بنیاد مستضعفان، پارک عمومی شد.

آیین بازآفرینی باغ‌های عبقری و وثوق‌الدوله در مناطق ۲ و ۱۴ با حضور شهردار تهران و رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد.

باغ وثوق‌الدوله یکی از باغ‌های متعلق به بنیاد مستضعفان است که با داشتن بنای ارزشمند میراثی در این باغ تاریخی و طبیعی، به دلیل بی‌توجهی و به مرور زمان، بخش اعظمی از درختان کهنسال این باغ نابود شده است.

با پیگیری مدیریت شهری، این باغ ارزشمند پس از واگذاری به شهرداری تهران، توسط شهرداری منطقه ۱۴ بازآفرینی شده و از این پس شهروندان می‌توانند از آن به عنوان یک مکان تفرجگاهی برای گذران اوقات فراغت استفاده کنند.

شهردار تهران: پشت‌بام فروشی بررسی می‌شود

رسانه ها اعلام کردند که پشت بام فروشی رونق پیدا کرده است .

شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون گزارشی از «پشت بام فروشی» در پایتخت دریافت نکرده ام تصریح کرد: احداث کانکس در پشت بام ها بررسی خواهد شد.

پیروز حناچی افزود: این موضوع را در فضای مجازی دیدم . این موضوع را پیگیری خواهم کرد و در صورت مشاهده با آن برخورد می شود.

۵۷ درصد ایرانیان فعالیت فیزیکی کافی ندارند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 57 درصد مردم ایرانی فعالیت فیزیکی کافی ندارند. بیش از یک چهارم جمعیت چاق هستند، حدود 30 درصد فشار خون دارند. 25 درصد گرفتار چربی خون هستند و سالانه 300 هزار نفر در کشور بر اثر بیماریهای غیرواگیر می میرند.

کارگران هپکو از اتهام جرایم عمومی تبرئه شدند

رئیس دادگستری استان مرکزی از تبرئه کارگران شرکت هپکوی اراک از اتهام جرایم عمومی خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس دادگستری استان مرکزی ییان کرد: پس از رسیدگی پرونده کارگران هپکو در دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، کارگران از تمامی اتهامات مربوط به جرایم عمومی تبرئه شدند.

اعتبار گذرنامه‌ها به ۱۰ سال افزایش می‌یابد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر مسئولیت دولت پاکستان در بازگشت و سلامت مرزبانان ربوده شده ایرانی، از تصمیم این وزارتخانه برای افزایش مدت زمان اعتبار گذرنامه به ۱۰ سال خبر داد.

مجوز تردد زائران عتبات از مرز خسروی صادر شد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از صدور مجوز تردد زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی در شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشورگفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت کشور، امروز مجوز تردد زائران ایرانی از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات در شورای عالی امنیت ملی اخذ شد.

وی اظهار داشت: با ابلاغ این مجوز، اکنون زائران ایرانی در قالب کاروان از مرز رسمی خسروی می‌توانند عازم عتبات عالیات شوند.