به گزارش برنا آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۳۷ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از جمله انواع کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس جهت تست و معاینه فنی به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه نمودند.

ارسلان شکری افزود : از نزدیک به ۳۷ هزار انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بیشتر از ۳۵ هزار خودرو از معاینه فنی قبول و نزدیک به ۲ هزار خودرو نیز از آزمایش ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد : معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفرهای جاده ای برخوردار بوده و بویژه در اتوبوس ها و مینی بوس ها این معاینات با جدیت و پیگیری کارشناسان فنی دنبال میشود..

شکری گفت: در معاینات فنی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک ها و ... تست می شود.

وی گفت: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در اتوبوس ها و مینی بوس ها بوده و آج لاستیک و میزان آلایندگی و تست سرعت نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست ضمن اینکه خود ایمنی وسیله نقلیه شان را بصورت مرتب تست و کنترل می کنند و تمام موارد ایمنی را در نظر میگیرند حتما جهت کنترل بیشتر به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده و از سالم و ایمن بودن وسیله نقلیه خود اطمینان بیشتری حاصل کنند.