مسائل دینی با تکیه بر صبر پیش می‌رود


مسائل دینی با تکیه بر صبر پیش می‌رود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مسائل دینی با تکیه بر صبر پیش می‌رود و ایمان بدون صبر ارزشی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در نشست اخلاق حوزه‌های علمیه استان قزوین در مسجدالنبی (ص) افزود: در بسیاری از آیات و روایات اصرار بر این است که صبر در مجموعه دین و در مقایسه با سایر معارف دینی، شبیه جایگاه سَرِ انسان نسبت به بدن است.
وی اظهار داشت: این تشبیه در خیلی از مسائل دینی دیگر نیز وجود دارد و به عنوان نمونه ولایت را مانند قلب برای بدن تشبیه کرده‌اند و یا نماز را ستون دین می دانند.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه در هر مسأله‌ای از مسائل دینی، بدون صبر کارمان پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک مسأله دینی را درک کرده و در راستای آن تحقیق و تفکر کنیم، باید صبر داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند بر شما باد به صبر، که صبر، ایمان را چون سر است بر بدن و ایمان بدون صبر چونان بدن بی سر، ارزشی ندارد.
آیت‌الله عابدینی اظهار داشتت: رسول گرامی اسلام (ص) در اهمیت صبر می‌فرمایند صبر بر سه قسم است که صبر در مصیبت، صبر بر طاعت و صبر از گناه است که باید از موهبت صبر استفاده کنیم که به خطر گناه گرفتار نشویم.
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان قزوین افزود: امام باقر (ع) می‌فرمایند صبری که در برابر بلا و آزمایش و مشکلات انجام می‌گیرد، نیکو و زیبا است اما از این بالاتر آن است که انسان با صبر از حرام‌ها بگذرد و به حرام گرفتار نشود.
وی با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) بیان کرد: چهار فرزند حضرت ام‌البنین (س) به شهادت رسیدند، با این حال ایشان فرمودند از امام حسین (ع) برای من بگویید و نشان می‌دهد برای تحمل بلایا و گرفتاری‌ها فراتر از موضوع صبر در خود آمادگی ایجاد کرده بودند.
6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار