با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید


با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

در حال حاضر جک در لیست جهانی برندهای خودروسازی توانسته است در بین 50 شرکت برتر جهان قرار بگیرد. در بین خودروسازان چینی نیز جک جزو 5 برند برتر محسوب می‌شود. نوشته با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمپانی جک یکی از کمپانی‌های خودروسازی در چین است که از سال ۱۹۹۹ کار خود را آغاز کرد. عمده تولیدات این شرکت در ابتدا شامل کامیونت، کامیون و اتوبوس بود. در ادامه تولید خودروهای سبک نیز در دستور کار این شرکت چینی قرار گرفت. در حال حاضر نیز جک در لیست جهانی برندهای خودروسازی توانسته است در بین ۵۰ شرکت برتر جهان قرار بگیرد. در بین خودروسازان چینی نیز جک جزو ۵ برند برتر محسوب می‌شود. این پیشرفت خوب در طی ۲۰ سال گذشته نتیجه سرمایه‌گذاری درست بر روی بخش‌های تحقیق و توسعه و بازاریابی جک بوده است. ارتباط با ۱۳۰ کشور جهان و افزایش ۱۵ درصدی صادرات در هر سال آمارهای موفقیت‌آمیزی برای جک محسوب می‌شوند. البته جک با صادرات بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودروی شاسی‌بلند در سال بین خودروسازان چینی نیز توانسته رتبه اول را به دست آورد.

بررسی خانواده سدان های جک در ایران

جک در ابتدای دهه ۹۰ شمسی با کرمان‌موتور در ایران به توافقاتی رسید و در نتیجه تعدادی از خودروهای این شرکت در ایران مونتاژ شد که اکثرا شاسی‌بلند محسوب می‌شدند. در ادامه اولین سدان این خودرو به نام جک j3 صندوق‌دار به بازار ایران عرضه شد. این خودرو در واقع نسخه سدان j3 بود که به‌صورت هاچ‌بک طراحی‌شده بود. بعد از آن نوبت به یکی از محبوب‌ترین سدان های ایران یعنی j5 رسید. فروش جک j5 فراتر از انتظارها بود و توقف تولید آن در ایران نیز مانع روند رو به رشد خریدوفروش جک j5 در ایران نشد. در سال جدید نیز خودروی دیگری از این خانواده با نام j4 وارد بازار ایران شده است و یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بازار خودرو ایران را هدف گرفته است. حالا بعد از گذشت حدود ۷ سال از عرضه خانواده سدان های جک در ایران می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به محبوبیت بازار خریدوفروش جک‌های سدان در ایران و کمی بیشتر با آنها آشنا شویم.

با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

اولین سدان جک، j3 خودرویی که موفقیت زیادی برای جک به همراه نداشت

جک j3 که به آن توجوی نیز گفته می‌شود اولین همکاری کرمان‌موتور جک برای فروش سدان جک در ایران بود. جک j3 در سال ۲۰۰۹ وارد بازارهای جهانی شده بود و توانسته بود فروش نسبتا خوبی نیز داشته باشد حتی از لحاظ طراحی توانست برنده جوایزی نیز شود. اما در ایران به‌عنوان اولین سدان جک نتوانست چندان توفیق پیدا کند و تولید آن‌که از سال ۱۳۹۱ در ایران شروع‌شده بود خیلی زود در سال ۱۳۹۳ به پایان رسید. این خودرو از لحاظ طراحی از خودروهای داخلی و چینی بازار ایران در زمان شرایط بهتری داشت. عملکرد موتور خودرو نیز چندان بد نبود و به‌طورکلی با اینکه نتوانست فروش خیلی بالایی تجربه کند اما با این حال باید نسبت به تولیدات داخلی ایران از کیفیت و امکانات بیشتری برخوردار بود.

با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

جک j5؛ محبوب‌ترین سدان جک در ایران

جک j5 حدود یک سال بعد از عرضه j3 به بازار ایران وارد شد و به یکی از محبوب‌ترین سدان های چینی بازار تبدیل شد. این خودرو به‌خصوص در نمونه اتوماتیک به دلیل دارا بودن موتور نسبتا قدرتمند و امکانات خوب توانسته بود توجه‌های زیادی را به خود معطوف کند. خرید جک j5 به‌عنوان یک خودروی چینی باکیفیت که نسبت به خودروهای داخلی برتری‌های زیادی داشت جزو گزینه‌های اولیه بسیاری از افراد محسوب می‌شد. موتور ۱٫۸ لیتری همراه با جعبه‌دنده اتوماتیک جک عملکرد خوبی از خود نشان می‌دادند. علاوه بر این وجود صندلی‌های برقی با روکش چرم، تهویه اتوماتیک دوگانه، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، سانروف و چراغ هالوژن امکانات رفاهی خوبی در آن بازه قیمتی محسوب می‌شدند. فروش بالای جک j5 توانست راه را برای بسیاری از سدان های چینی دیگر نیز باز کند ازاین‌رو باید نقش ویژه‌ای برای این خودرو در نظر گرفت. بااین‌حال در سال ۱۳۹۶ تولید این خودرو در ایران متوقف شد. قیمت جک j5 در ایران در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۵ میلیون تومان است که با وجود عدم تولید آن همچنان افت قیمت کمی در این خودرو دیده می‌شود.

با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

جک j4؛ سدان جدید جک در ایران

جک j4 در سال جدید با چهره‌ای متفاوت‌تر از جک j5 و موتوری ضعیف‌تر از این خودرو به بازار ایران عرضه شد. امکانات خودرو در نسخه فول بسیار خوب به نظر می‌رسد. طراحی جک j4 نسبت به j5 کمی پخته‌تر است و از این لحاظ بهبودهایی هرچند کم در آن دیده می‌شود. این خودرو برای در دست گرفتن بازه بی‌رقیب ایجادشده بین خودروهای داخلی و سدان‌های چینی محبوب که افزایش قیمت زیادی پیدا کرده‌اند به بازار خواهد آمد. به همین دلیل کرمان‌موتور قیمت جک j4 را کاملا رقابتی قرار داده است. این سیاست درست توانست فروش جک j4 را به خوبی تضمین کند و در همان عرضه اولیه این موضوع کاملا مشاهده شد. در حال حاضر قیمت این خودرو حدود ۱۰۰ میلیون تومان است و در واقع تمامی رقیبان را به چالش کشیده است.


با محبوب‌ترین سدان‌های جک آشنا شوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...