الگوریتم یک امر واجب برای عمق بخشی به بازار سرمایه است


الگوریتم یک امر واجب برای عمق بخشی به بازار سرمایه است

مدیر عامل فرابورس : الگوریتم یک امر واجب برای عمق بخشی و توسعه بازار سرمایه است و باید در مسیر توسعه آن گام برداریم.

الگوریتم یک امر واجب برای عمق بخشی به بازار سرمایه استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ امیر هامونی ­در بازدید از روند برگزاری آخرین روز رقابت معاملات الگوریتمی در جمع خبرنگاران افزود: معاملات الگوریتمی یکی از مهمترین روش‌های داد و ستد در بازار‌های سرمایه دنیا است و حجم گسترده‌ای از معاملات بورسی در جهان با این روش انجام می‌شود.
وی ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته‌هایی همچون آمار، فیزیک کوانتوم، کامپیوتر، ریاضی، برق و کنترل و ... مخاطبان اصلی الگوتریدینگ در بازار سرمایه هستند که با روش‌های علمی و آماری می‌توانند به کمک عمق بخشی بازار سرمایه بیایند.
هامونی­ گفت: باید برای توسعه این روش معاملاتی در بازار سرمایه، تکنولوژی‌ها را به روز کنیم به گونه‌ای که سامانه توانایی مدیریت کردن دستورات خرید و فروش را به صورت لحظه‌ای و حتی میکرو ثانیه‌ای داشته باشد. این امر نیازمند زیرساخت‌ها و نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های لازم است.
وی اضافه کرد: موضوع دوم بحث دیتا است­ باید یک انباره داده ایجاد و در اختیار عموم قرار داده شود. حوزه برخی از داده‌ها در بازار سرمایه نیست، برای مثال داده‌های بین المللی، بازار‌های جهانی، ارز و ... همگی برای یک تحلیل مورد نیاز است و باید در اختیار تیم تحلیلی قرار بگیرد.
هامونی با تاکید بر اینکه اطلاعات گسترده و دسترسی آسان به آن ضرورت توسعه معاملات الگوریتمی است، گفت: تنها در این شرایط است که ماشین می‌تواند داده‌ها را به جای انسان تحلیل و سفارش را وارد سامانه کند.
وی ادامه داد: معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه بهترین محل برای به کارگیری علم دانش آموختگان رشته‌های کمی است که می‌توانند ثروت آفرینی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت