میزان تسهیلات اشتغال روستایی، 18هزار میلیارد تومان است


میزان تسهیلات اشتغال روستایی، 18هزار میلیارد تومان است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در نهاد ریاست جمهوری گفت: جذب اعتبارات اشتغال روستایی در استان منجر به ایجاد 5000 فرصت شغلی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد امید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سال گذشته ابلاغ و شروع شده است، افزود: مجموع این تسهیلات در کشور 18هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار تاکنون 6000 میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: در مرحله دوم ارائه این تسهیلات نیز 7300 میلیارد تومان اعتبار آزاد شده است که در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت این تسهیلات در راستای توسعه روستاها، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و صنعت پیش بینی شده است، عنوان کرد: لرستان جزو استان‌های خوب ماست که برای جذب اعتبارات اشتغال روستایی پیگیری‌های لازم را داشته و از این محل 180 میلیارد تومان جذب و مصرف شده و 5000 فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده است.

امید با اعلام اینکه لرستان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی تا 120 میلیارد تومان دیگر ظرفیت دارد که باید هزینه شود، یادآور شد: دولت در بخش‌های مختلف زیرساختی در روستاها کار کرده است.

وی هدف ازپرداخت تسهیلات اشتغال را تضمین اشتغال روستاییان بیان کرد و گفت: این اعتبارات منبع بسیار خوب و استثنایی است و درصد سود پایینی دارد که برای مناطق مرزی ۴ درصد سود و روستاهای عادی ۶ درصد سود تسهیلات است و دوران بازپرداخت این تسهیلات نیز تا ۹ سال است.

این مسئول با بیان اینکه این تسهیلات منشا حرکت جدیدی برای مهاجرت معکوس خواهد بود، عنوان کرد: قطعا این اعتبارات می‌تواند در ایجاد اشتغال روستایی در لرستان تحول ایجاد کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران