سوگیتا،تنها خارجی موفق این روزهای تراکتور/ پنج خرید و تنها یک رستگار


سوگیتا،تنها خارجی موفق این روزهای تراکتور/ پنج خرید و تنها یک رستگار

تراکتورسازی فصل را با جان توشاک روی نیمکت و با چهار بازیکن خارجی یعنی آنتونی استوکس، لی اروین، یوکیا سوگیتا و هری فورستر آغاز کرد اما در ادامه هر یک دچار سرنوشت متفاوتی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تراکتورسازی فصل را با جان توشاک روی نیمکت و با چهار بازیکن خارجی یعنی آنتونی استوکس، لی اروین، یوکیا سوگیتا و هری فورستر آغاز کرد. توشاک بعد از چند ماه بخاطر از این تیم کنار گذاشته شد و بعد از او، تراکتوری‌ها خودشان فورستر را به ماشین سازی دیگر تیم زنوزی دادند. چند هفته پیش از پایان نیم فصل، نوبت به استوکس و اروین رسید که رفت و دیگر برنگشتند. استوکس، مدتی بعد با وساطت تقوی برگشت اما اروین دیگر پیراهن تراکتور را نپوشید. بین همه خارجی‌های نیم فصل اول تراکتور، فقط سوگیتا ثابت برای این تیم بازی می‌کند. در نیم فصل دوم، کوین کنستانت، خرید بزرگ تراکتور بود و ژرژ لیکنز، هم روی نیمکت پرشورها نشست. حالا بعد از گذشت تنها سه هفته از نیم فصل دوم باشگاه تراکتورسازی در اقدامی ناگهانی قرارداد کوین کنستانت ستاره گینه‌ای خود را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که گفته می‌شد این بازیکن مصدوم است و نمی‌تواند برای تراکتور به میدان برود، اما ایوب بهتاج مدیرعامل تراکتورسازی این مساله را رد کرد. حالا مشخص نیست تراکتورسازی در صورت لغو قرارداد، چقدر مجبور به پرداخت غرامت شود. پس از گذشت 18 هفته از لیگ برتر، از 5 خرید خارجی تراکتور یک نفر یعنی یوکیا سوگیتا در زمین و یک نفر یعنی استوکس پس از دردسرهای زیاد به ترکیب بازگشت اما با روزهای خوبش فاصله دارد.

سایه استوکس

اولین گل فصل تراکتور را مهاجم بریتانیایی این تیم آنتونی استوکس به ثمر رساند. درخشش او پس از گل به حامد لک نیز ادامه داشت و توانست یکی پس از دیگری دروازه حریفان را باز کند. اما استارت استوکس برای آقای گلی، از دیدار با استقلال خوزستان آغاز شد؛ جایی که توانست 4 گل به آبی پوشان اهوازی بزند و بالاتر از علیپور و کی روش استنلی قرار بگیرد. پس از این که در روز شکست مقابل صنعت نفت توانست گلزنی کند، دیگر هیچگاه گلزنی نکرد و چند وقتی را در خارج از کشور و به دور از تیم تراکتور سپری کرد که شایعه جدایی او نیز به گوش رسید. با آغاز نیم فصل دوم، استوکس به اردوی تراکتور بازگشت ولی او هنوز نتوانسته به فرم قبلی بازگردد. ناکامی 120 روزه استوکس در گلزنی از این حیث برای تراکتور مهم است که جانشین قابل توجهی برای او وجود ندارد هرچند تراکتور با گلزنی هافبک هایش از سد حریفان می گذرد و به صدر جدول نزدیک می شود.

معمای اروین

لی اروین که در آخرین روز‌های نقل و انتقالات ابتدای فصل به تراکتورسازی پیوست، نخستین بار در هفته پنجم به‌عنوان بازیکن جانشین برابر سپاهان به میدان رفت و بعد از آن در دو مسابقه حضور تعویضی در زمین داشت و در سه دیدار هم از ابتدا بازی کرد. این مهاجم ۲۴ ساله اسکاتلندی که در ۶ مسابقه برای تراکتورسازی ۴ گل به ثمر رساند و عملکرد خوبی داشت، آخرین بار در هفته دوازدهم برابر ذوب‌آهن به میدان رفت که در حضور تعویضی خود توانست هت‌تریک کند ولی او بعد از آن و با تعطیلی لیگ برتر از ایران رفت و دیگر به تبریز بازنگشت. لی اروین که با تهدید مسئولان تراکتور به شکایت از او به فیفا، به ایران نیامد، هفته گذشته پیامی به هواداران تراکتور داد و گفت "این هفته وضعیتم را با همه شما در جریان می‌گذارم"، اتفاقی که هنوز نیفتاده تا وضعیت اروین کماکان یک معما باقی بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان