بخش‌هایی از ‌تالاب جازموریان سیراب شد


بخش‌هایی از ‌تالاب جازموریان سیراب شد

‌رئیس اداره دریایی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پیرو بارندگی‌های اخیر در حوضه آبریز رودخانه های کارواندر و بمپور ایرانشهر و هلیل رود کرمان بخش‌هایی از تالاب جازموریان آبگیری شد.

‌به گزارش ایسنا- محمد رضا علیمرادی افزود: تالاب جازموریان، به عنوان یکی از تالابهای فصلی مشترک بین استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان است که با مساحت سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در اثر فرونشست زمین با ساختی جوان در فاصله صد و پنجاه کیلومتری غرب ایرانشهر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تالاب جازموریان به علت پدیده تغییر اقلیم در سنوات اخیر و همچنین احداث سدهای متعدد بر حوضه آبریز آن همچون سد جیرفت استان کرمان بر روی هلیل رود و سد کارواندر در استان سیستان و بلوچستان، اخیراً دچار خشکسالی گردیده و به عنوان یکی از کانون‌های گرد و غبار جنوب شرق کشور شناسایی شده است.

علیمرادی گفت: همزمان با بارندگی‌های اخیر، تصاویر ماهواره ای موجود نشان داد که این تالاب در حال آبگیری است و اگر لطف پروردگار همچنان شامل حال این منطقه باشد طبق پیش بینی های اقلیمی تا پایان سال شاهد احیای وسعت بیشتری از آن خواهیم بود. قابل به ذکر است آبگیری بخش‌هایی از آن شور و شعف زیادی در بین مردم منطقه ایجاد کرده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان