قلقلکهایی که روستائیان را سرایدار می کنند


قلقلکهایی که روستائیان را سرایدار می کنند

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: برخی از هموطنان که برای گذراندن تعطیلات در خانه‌های روستاییان اسکان می‌یابند، با پیشنهاد مبالغی برای خرید خانه‌های روستاییان آنها را وسوسه می‌کنند تا خانه‌هایشان را به آنها بفروشند و این قلقلک‌ها در برخی مواقع با موافقت روستاییان مواجه می‌شود.

علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان تالش دارای اراضی کشاورزی و باغی ارزشمند است،گفت: حفاظت و جلوگیری از هرگونه تغییرکاربری در این اراضی از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی تالش است.

وی با بیان اینکه آب و هوای خوب شهرستان تالش از نعمتهای بزرگ این استان محسوب می‌شود و این آب و خاک مناسب بخش قابل‌ توجهی از محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کند، اضافه‌ کرد: این مناظر زیبا هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را از دیگر استانهای مهمان خود می‌کند و این امر مایه خردسندی است، به شرطی که طمع ساخت ویلا در اراضی ارزشمند تالش در سرها پرورانده نشود.

موسوی ادامه داد: اخیرا ساخت خانه‌های دوم به خصوص برای پایتخت‌نشینان در اراضی کشاورزی تالش نسبت به گذشته بسیار کم شده است، اما همچنان خرید خانه‌هایی که در باغ‌ها وجود دارند، مورد استقبال مهاجرین و مسافرین استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از هموطنان که برای گذراندن تعطیلات در خانه‌های روستاییان اسکان می‌یابند، با پیشنهاد مبالغی برای خرید خانه‌های روستاییان آنها را وسوسه می‌کنند تا خانه‌هایشان را به آنها بفروشند و این قلقلک‌ها در برخی مواقع با موافقت روستاییان مواجه می‌شود.

مدیر جهاد کشاروزی تالش خاطرنشان‌ کرد: به تجربه ثابت شده است، همه کشاورزان و روستاییان که خانه باغی خود را فروخته‌اند، با پول اندکی که از فروش آن بدست آورده‌اند، نتوانستند زندگی بهتری برای خود فراهم کنند و نه تنها خود بلکه فرزندانشان را نیز آواره حاشیه شهرهای بزرگ کرده‌اند. و برخی از آنها سرایدار خانه‌ای شده اند که زمانی مالک آن خانه و باغ بودند.

وی با بیان اینکه خرید خانه باغی‌ها نه تنها بر فرهنگ مردم منطقه آسیب می‌زند، بلکه تا حدود زیادی میزان تولید محصولات باغی و کشاورزی را کاهش خواهد داد، تصریح کرد: باغ‌هایی که باید تولید محصولات کشاورزی باشند مورد تفریح و خوش‌گذرانی عده‌ای پایتخت‌نشین قرار می‌گیرند.

موسوی گفت: ما با برگزاری کلاس های متفاوت و توصیه‌های شفاهی از روستاییان خواسته‌ایم که به جد از فروش خانه باغی‌های خود پرهیز کنند و منافع نه چندان آنی خود را فدای منافع آتی فرزندانشان نکنند.

وی افزود: برای حفاظت اراضی ارزشمند و جلوگیری از کاهش تولیدات محصولات کشاورزی در تالش فقط اقدامات جهاد کشاورزی کافی نیست و برای تحقق این امر باید عزم همگانی ایجاد شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟