جدال قرمزها با باواریایی ها و جنگ بچه ها با کاتالانی ها


جدال قرمزها با باواریایی ها و جنگ بچه ها با کاتالانی ها

لیورپول و بایرن‌مونیخ دو تیم سرخپوش پرافتخار فوتبال اروپا در آنفیلد در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می روند تا از بین این دو غول، یکی به جمع هشت تیم صعود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیورپول و بایرن‌مونیخ دو تیم سرخپوش پرافتخار فوتبال اروپا در آنفیلد در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می روند تا از بین این دو غول، یکی به جمع هشت تیم صعود کند. هر دو تیم در لیگ داخلی اوضاعی تقریبا مشابه دارند. قرمزهای آنفیلد با یک بازی کمتر و امتیازی مساوی با منچسترسیتی در رده دوم لیگ برتر انگلیس قرار دارند و بایرن تا قبل از بازی هفته بیست و دوم، اختلاف با تیم اول یعنی دورتمند را به 2 امتیاز کاهش داد. تیم آلمانی برای رسیدن به این مرحله در گروهی شامل آژاکس، بنفیکا و آاک آتن با 14 امتیاز اول شد و لیورپول تیم دوم و 9 امتیازی گروه مرگ شامل ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن و ستاره سرخ نام بود.

لیوپول بدون فن‌دایک که به خاطر دریافت کارت زرد در آخرین بازی مرحله گروهی این بازی را از دست داد، به میدان می رود و دیگر مدافعانش شامل گومز و لاورن هم به بازی نمی‌رسند. بایرن هم آرین روبن هلندی و کومان فرانسوی را به احتمال زیاد در اختیار ندارد. تولیسو از بایرن و چمبرلین از لیورپول دیگر غایبان جدال بزرگ نام دارند.

ششمین و آخرین رویارویی لیورپول و بایرن در سوپر جام اروپا در سال 2001 بود که بایرن 3 بر 2 شکست خورد. در 6 رویارویی قبلی، لیورپول 2 و بایرن یک بار پیروز شده‌اند و 4 جدال هم با تساوی خاتمه یافت.

لیورپول آخرین بار وقتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد که در اولین مرحله (دور یک‌هشتم‌نهایی فصل 2005-2004) یک تیم آلمانی (بایرلورکوزن) را از گردونه رقابت‌ها خارج کرد.

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول در 29 رویارویی قبلی با بایرن 9 پیروزی، 4 تساوی و 16 باخت را تجربه کرده است. لواندوفسکی هم از بایرن با 8 گل زده فعلا آقای گل بازی‌هاست.

در بازی دیگر لیون در خانه‌اش به مصاف بارسلونا، می رود. بارسلونا بازی ابتدای هفته در لالیگا را از وایادولید برد و لیون هم تنها تیمی است که مقابل پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری لوشامپیونه با پیروزی پیروز شده است. آبی و اناری‌های میهمان در گروه تاتنهام، اینتر و آیندهوون به عنوان اولین تیم جام و سرگروه به این مرحله رسیدند و لیون شاختار دونتسک را جا گذاشت و بعد از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم از گروه ششم بالا آمد. لیون، فکیر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. فرمالن، رافینیا، سلیسن و آرتور هم مصدومان بارسا را تشکیل می‌دهند. در 6 رویارویی قبلی، بارسلونا 4 بار پیروز شده و هرگز شکست نخورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت