وزارت نفت مجاز به انتشار 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی شد


وزارت نفت مجاز به انتشار 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه انتشار 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی با تصویب هیئت وزیران را دادند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 30 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند (ی) تبصره (5) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در این بند آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف معادل 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) با تصویب هیئت‌ وزیران منتشر کند.

همچنین در بند دیگری نمایندگان مجلس به وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و نیرو اجازه دادند که برای توسعه میدان‌های مشترک و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای تا سقف 35 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کنند.

در بند یادشده آمده است: به‌منظور‌ سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو، وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف 35 هزار میلیارد ریال منتشر کنند و بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت‌های مذکور از محل افزایش تولید همان میدان‌ها (برای طرح‌های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت) تضمین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟