1744 دانش آموز خمین در طرح مدارس مروج سلامت مشارکت کردند


1744 دانش آموز خمین در طرح مدارس مروج سلامت مشارکت کردند

خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: یکهزار و 744 دانش آموز این شهرستان در سال تحصیلی جاری در اجرای طرح مدرسه مروج سلامت مشارکت کردند.

« عبدالرضا پیرحسینلو» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح مدارس مروج سلامت در 39 مرکز آموزشی این شهرستان اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: این دانش آموزان با عنوان رابط سلامت می آموزند در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و احساس همبستگی و تعلق اجتماعی داشته باشند و با اجرای این طرح اعتماد به نفس در این قشر افزایش یافته و در نتیجه نسلی مسئولیت پذیر و سالم از نظر جسمی و روحی پرورش می یابد.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: افزایش شاخص های بهداشتی در زمینه سلامت جسمی، روحی و محیطی، رعایت اصول تغذیه سالم، سلامت کارکنان و کاهش آسیب های اجتماعی از مهم ترین محورهای طرح مدارس مروج سلامت است.
پیر حسینلو بیان کرد: رعایت موازین بهداشت عمومی، آگاه‌سازی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع سلامت و بهداشت، ازفعالیت هایی است که در این زمینه انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی در مورد برخی از بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار در بین دانش آموزان، خانواده ها و مربیان سلامت با همکاری دانشکده علوم پزشکی اجرا می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین تصریح کرد: هر دانش‌آموز به عنوان یک سفیر سلامت وظیفه نظارت بر بوفه‌ها، آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی در زمینه تغذیه سالم در مدارس را به عهده دارد.
پیرحسینلو افزود: مدارس مجری طرح مروج سلامت در زیرشاخه فعالیت های تعریف شده مشارکت عملی می کنند و مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرند.
وی اظهارکرد: مدارسی که امتیاز ممیزی آن ها 55 و بالاتر باشد، نشان مدارس مروج سلامت دریافت می کنند و برحسب امتیاز از یک تا پنج ستاره به مدارس منتخب تعلق می‌گیرد.
سال تحصیلی گذشته به 12 مدرسه شهرستان خمین پنج ستاره و 11 مدرسه نیز چهار ستاره تعلق گرفت.
18هزار و 500 دانش آموز در خمین در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح 250 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7277/6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی