برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغ


برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغ

هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغ با هدف افزایش روحیه مبتکران در اسفندماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغ با هدف افزایش روحیه تعاون و همکاری و کشف خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مبتکران از سوی شورای صنفی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات که روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود تیم‌های شرکت کننده از سراسر کشور شرکت خواهند کرد.

تیم‌های حاضر در این رقابت باید سازه‌ای خاص بسازند و تخم‌مرغ به گونه‌ای در این سازه‌ها جاسازی شود که در اثر سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شور در حالی که کمترین آسیب را دیده باشد.

بر اساس قوانین، خلاقیت و ایده‌ای نو برای محافظت از تخم‌مرغ، داشتن طرح فنی و مهندسی از پیش آماده و سالم ماندن تخم‌مرغ‌ برای تیم‌ها امتیاز محسوب می‌شود.

ایده اصلی این مسابقه که همه ساله در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، طرحی بود که از سوی ناسا مطرح شد؛ ناسا برای پرتاب ماهواره و کاوشگر به سطح اجرام آسمانی، سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتوان اجسام شکننده را به گونه‌ای از فاصله مشخص رها کرد که تا حدممکن آسیبی به شی مورد نظر نرسد.

کاوشگر باید درون سازه‌هایی قرار گیرد که پس از برخورد با سیاره‌ها و اجرام آسمانی بتواند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ محموله درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته، به کاوش و بررسی بپردازد و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کند.

همچنین ارائه ایده‌هایی برای کاهش آسیب به بسته‌هایی که از طریق هواپیما برای کمک رسانی به مناطق مختلف فرستاده می‌شود، حفاظت از بسته‌های پستی، طراحی پوشش‌های حفاظتی چتربازان و... هم می‌تواند کاربرد نتایج این مسابقه را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا