به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان در نخستین روز هفته جاری اعلام کرد که با توجه به تحویل نهادهای دامی با قیمت دولتی و افزایش تولید، نرخ مرغ در استان به تدریج کاهش می یابد.

جواد عاشوری اظهار داشت: پس از جلسه ستاد تنظیم بازار پنجشنبه هفته گذشته، قیمت مرغ آماده طبخ از کیلویی بالا 140 هزار ریال به زیر 140 هزار ریال کاهش یافت.

وی پیش بینی کرد: قیمت مرغ آماده طبخ به هر یک کیلوگرم 115 هزار ریال کاهش یابد اما این کاهش تدریجی بوده و به یکباره رخ نمی دهد.

رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان گفت: بالا بودن جوجه ریزی و تحویل به موقع نهاده های دامی در کاهش قیمت مرغ تاثیر دارد.

عاشوری با بیان اینکه کمبود مرغی در همدان نداریم بیان کرد: به اندازه کافی جوجه ریزی صورت گرفته و به علت بالا بودن عرضه به نست تقاضا، تاکنون مشکلی در زمینه کمبود مرغ وجود نداشته است.

وی درباره توزیع مرغ تعاونی گفت: کمتر از یک هفته مرغ تعاونی کیلویی 130 هزار ریال با هدف تنظیم بازار توزیع شد که هم اینک توزیع مرغ دولتی متوقف شده است.

رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان گفت: روزانه 60 تن مرغ در این شهرستان مصرف می شود.

عاشوری با بیان اینکه مرغ زنده هم اینک کیلویی 105 هزار ریال به فروش می رسد ادامه داد: یکسان سازی نرخ مرغ با برندهای مختلف از سوی فروشندگان رعایت می شود.