اسقف ارامنه تهران: حقوق اقلیت ها بعد از انقلاب قانونی شد


اسقف ارامنه تهران: حقوق اقلیت ها بعد از انقلاب قانونی شد

تهران – ایرنا – اسقف اعظم ارامنه تهران در پیامی که در جشن ارامنه تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرائت شد، تاکید کرد که پس از انقلاب اسلامی، برای نخستین بار حقوق اقلیت‌های قومی و دینی در ایران، جنبه قانونی به خود گرفت.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، 'سبوه سرکیسیان' در بخشی از پیام خود، در ارتباط با دلایل موفقیت انقلاب اسلامی در مواجهه با چالش‌های گوناگون گفت: دین و میهن، دو اصل مقدس برای ملت ایران هستند و شهروندان ایرانی همواره با جانفشانی و ایثار آماده دفاع از این دو اصل مقدس بوده‌اند.
وی همچنین با اشاره با حضور جامعه ارمنی ایران در دفاع مقدس افزود: جامعه ارامنه، پس از جنگ نیز با کار و تلاش در راستای اعتلای ایران در زمینه‌های هنری، صنعتی، تولیدی و حمل و نقل بین‌المللی فعالیت های زیادی کرده‌اند.

** یشایایی: اقلیت‌ها در ایران امنیت دارند
هارون یشایایی ناشر و تهیه‌کننده سینمای کشورمان نیز در این مراسم به امنیتی که اقلیت‌های دینی از آن برخوردارند، پرداخت و با اشاره به تعرض‌های گسترده‌ای که پس از تحولات اجتماعی به زندگی اقلیت‌ها در مصر، عراق و کشورهای دیگر منطقه شده است، گفت: در ایران با وجود اینکه اقلیت‌های دینی از نظر جمعیتی بزرگ نیستند، اما نه تنها مورد تعرض قرار نگرفتند، بلکه اجتماعات اقلیت‌های دینی پس از انقلاب سازمان‌ یافته‌تر شد.
وی که از جامعه کلیمیان ایران است، با تاکید بر اینکه اقلیت‌های دینی نیز در مشکلات کشور با دیگر اقشار جامعه شریک هستند، افزود: امیدواریم این مشکلات اقتصادی که به ملت ایران تحمیل شده است، با همدلی و یکپارچگی مردم، زودتر برطرف شود.

** آندرانیک سیمونی: جوانان ارمنی از پرچم ایران دفاع می‌کنند
آندرانیک سیمونی استاد دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به شهدای ارمنی در دفاع مقدس، تاکید کرد: امروز هم سینه جوانان ارمنی، مقابل گلوله‌ای که بخواهد به پرچم ایران شلیک شود، سپر خواهد بود.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیرا هامایاک آودیس‌یانس به عنوان رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان مشغول به کار شده است، خواستار حضور و مشارکت بیشتر جامعه ارمنی در امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شد.
سیمونی در ارتباط با برخی قوانین که از آن تعابیر مختلفی می‌شود، گفت: همیشه امکان تغییر و اصلاح قوانین وجود دارد؛ آنچه مسلم است، این است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حقوق همه اقوام و مذاهب را تضمین کرده و اراده ملت ایران نیز بر همین اصل استوار است. بنابراین، مقررات پایین‌دستی را می‌توان مطابق قوانین بالادستی اصلاح کرد.
در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دوشنبه شب به همت انجمن ملی و فرهنگی ارامنه تهران برگزار شد، 'سعید زارع' معاون اقلیت‌های دینی دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و دینی، 'سعید تقوی' رئیس اداره اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشیش 'مسروپ راتاووسیان' حضور داشتند.
شبد**9163**9122

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل