کردهای سوریه اروپا را تهدید کردند


کردهای سوریه اروپا را تهدید کردند

یک مسئول بلندپایه کرد سوری، اروپا را به همکاری با دولت دمشق در صورت عدم حمایت از آن‌ها در مقابل ارتش ترکیه، تهدید کرد.

به گزارش مشرق، «الدار خلیل» مسئول روابط دیپلماتیک حزب «اتحاد دموکراتیک» کردستان سوریه در گفت‌وگو با شبکه روداوو، به کشورهای غربی هشدار داد که در صورت عدم حمایت آن‌ها از کردهای سوریه پس از نابودی داعش، آن‌ها مجبور خواهند شد با دولت سوریه توافق کنند.

او تأکید کرد: مجبور خواهیم شد تا نیروهایمان را برای حمایت از دولت سوریه به مرزها اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید:

رفت و آمدهای مشکوک شیوخ خلیج فارس در شمال سوریه

الدار خلیل افزود: «کشورهای اروپایی التزامات اخلاقی و سیاسی دارند و اگر به آن‌ها پایبند نباشند، به معنای این است که ما را تنها گذاشته‌اند.» او از فرانسه خواست تا پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، فوراً نیروهای بین‌المللی را در مناطق کرد نشین مستقر کند.

او در این خصوص گفت: فرانسه می‌تواند پیشنهادی را به شورای امنیت در راستای حمایت از کردهای سوریه ارائه کند و پیشنهاد دهد تا نیروهای بین‌المللی در یک منطقه حائل میان ما و ترکیه مستقر شوند یا از طریق هوایی ما را پشتیبانی کنند.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای اعلام پیروزی نهایی بر داعش در سوریه خود را آماده می‌کنند و در همین حال نیز تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق ( YPG) در منطقه «منبج» همچنان ادامه دارد.

در این خصوص دونالد ترامپ در ماه گذشته پیشنهاد ایجاد یک منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر مربع را در نوار مرزی سوریه و ترکیه را داد که با استقبال ترکیه مواجه شد اما آنکارا اصرار داشت که مدیریت این منطقه با ارتش ترکیه باشد که با مخالفت شدید کردهای سوریه مواجه شد.

روز شنبه گذشته نیز «ریدور خلیل» فرمانده ارشد نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود: ناگزیر به توافق با دولت سوریه برای تشکیل حکومت خودمختار هستیم؛ چرا که مناطق کردنشین، بخشی از خاک سوریه است. مذاکرات میان کردهای سوریه با دولت از ماه مارس سال ۲۰۱۸ آغاز شده و تا کنون در چند مرحله به پیش رفته است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد