قدردانی دفتر رییس جمهوری از استقبال صمیمی مردم استان هرمزگان


قدردانی دفتر رییس جمهوری از استقبال صمیمی مردم استان هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با قدردانی از استقبال صمیمی مردم استان هرمزگان از کاروان دولت تدبیر و امید، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن کامل طرح‏های مصوب دولت در سفرهای استانی و استفاده مطلوب از نیروهای بومی، توجه بایسته به استعدادهای سرزمینی و حمایت بیشتر از توان بخش خصوصی، این استان بیش از پیش پیشرفت کرده و...

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام دفتر رییس جمهوری اسلامی آمده است: در آغاز پنجمین دهه از حیات بالنده انقلاب اسلامی، حضور در میان مردم مومن و سرافراز استان هرمزگان، توفیق و فرصت ارزشمند دیگری برای کاروان دولت تدبیر و امید بود.
این پیام می افزاید: آنچه سفر به سواحل زیبای هرمزگان و مشاهده شکوه خلیج همیشه فارس با جزایر پر طراوت‌اش را در خاطر ماندگار می‏نماید، خونگرمی و مهربانی کم‏نظیری است که در این خطه موج می‏زند. روحیه‏ای که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای عمیق مذهبی و بومی مردم این استان دارد. دیدار با چنین مردمانی و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات آنان که زندگی خود را با سربلندی و مرزبانی از خلیج فارس توأم نموده‏اند، همواره روحیه‏بخش و خاطره‏انگیز است.
در این پیام آمده است: با عنایت به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این استان استراتژیک، و ‌پیرو مصوبات سفرهای استانی قبلی، در این سفر نیز بهره‏برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مهم زیربنایی، صنعتی، عمرانی و کشاورزی ازجمله افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، طرح گازرسانی به شهرستان‌های استان، گسترش مزارع پرورش و تولید ماهی و میگو، سامانه‏های نوین آبیاری، توسعه بندر لنگه، تکمیل بزرگراه ساحلی منطقه و سایر اقدامات لازم، مورد توجه قرار گرفت؛ که به یاری خدا با عملیاتی شدن این طرح‏ها و برنامه‏ها، شاهد تحولی بنیادی در عرصه پیشرفت و آبادانی استان خواهیم بود.
این پیام می افزاید: همچنین در این سفر با حضور ریاست محترم جمهوری، از زیردریایی فاتح نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد که این موفقیت، گام ارزنده و ارزشمند دیگری در جهت خودکفایی در صنایع دریایی و ارتقای توان دفاعی کشور بود.
دفتر رییس جمهوری در پیام خود آورده است: به پاس استقبال صمیمی مردم استان از کاروان دولت تدبیر و امید، از اقشار مختلف مردم استان به خصوص مردم پرتلاش بندرلنگه، بستک و خمیر، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خانواده‏ های معظم شهدا و ایثارگران، شخصیت‏های علمی، فرهنگی و مذهبی، اصناف، کارگران، اصحاب رسانه، صدا و سیمای استان، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سایر اقشار و گروه‌های سیاسی و اجتماعی استان قدردانی می کنیم.
این پیام می افزاید: امید است با اجرایی شدن کامل طرح‏های مصوب دولت در سفرهای استانی و استفاده مطلوب از نیروهای بومی، توجه بایسته به استعدادهای سرزمینی و حمایت بیشتر از توان بخش خصوصی، شاهد پیشرفت و توسعه پایدار و روزافزون در این استان مهم باشیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه وارد هرمزگان شد و با مردم شهرهای بندرلنگه، بستک و پارسیان دیدار کرد.
رییس جمهوری عصر یکشنبه همچنین از مجتمع کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دیدن کرد و با نحوه فعالیت آنها آشنا شد. همچنین در آیین پیوست زیردریایی فاتح نیروی دریایی ارتش شرکت کرد.
در جریان سفر دکتر روحانی به هرمزگان همچنین، 22 طرح دریایی و بندری استان هرمزگان از جمله 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل(گنتری کرین) شامگاه یکشنبه در بندر شهید رجایی به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.
بهره برداری و عملیات اجرایی 460 طرح کشاورزی و شیلاتی،طرح بهسازی شبکه شمالی آب و طرح تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا در هرمزگان از دیگر طرح های افتتاحی سفر رییس جمهوری به هرمزگان بود.
از دستاوردهای این سفر بهره برداری از طرح های بزرگ از جمله تکمیل مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس بود.
با تکمیل طرح های پالایشگاه های نفت ستاره خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تبریز در مجموع ظرفیت تولید بنزین باکیفیت یورو4 و 5 ، به 76 میلیون لیتر در روز افزایش یافت.
با به مدار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس به راحتی می توان 400 بشکه میعانات نفتی به ظرفیت کشور اضافه کرد.
شرکت در نشست شورای اداری و گفت و گوبا خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان بود.
7198/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس