کاربران نظر دادند/ پشت‌ صحنه تلاش تندروها برای طرح استیضاح رئیس‌جمهور


کاربران نظر دادند/ پشت‌ صحنه تلاش تندروها برای طرح استیضاح رئیس‌جمهور

تندروها در شرایطی طرح استیضاح رئیس‌جمهور را در مجلس کلید زده‌اند که کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و همدلی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ دلواپسان روز گذشته در حالی از طرح استیضاح رئیس‌جمهور خبر دادند که این روزها مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ را در دستور کار دارد. این اقدام مخالفان دولت در شرایطی انجام می شود که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی بوده و شخص رئیس جمهور هم به عنوان رزمنده خط مقدم این جبهه نیازمند همراهی و همگامی همه مسئولان و دستگاه ها است.

در همین زمینه روز گذشته خبرگزاری خبرآنلاین با طرح این سوال که "به نظر شما تلاش نمایندگان تندرو برای طرح استیضاح رئیس جمهور با چه هدفی صورت می گیرد؟" از مخاطبان خود خواست تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند.

بررسی نظرات کاربران گویای آن است که اهداف تندروها برای پیگیری طرح استیضاح رئیس جمهور بر سه نگاه استوار است.

گروه نخست: هدف دلواپسان براندازی دولت است

گروه نخست هدف اقدامات دلواپسان را براندازی دولت دانسته و بر این عقیده اند که این گروه به دنبال سرکار آوردن دولت مورد دلخواه خود هستند.

مخالفان طرح استیضاح رئیس جمهور همچنین بر این نظرند که دلواپسان درگیر منافع باندی و جناحی خود هستند؛ عده ای هم این رفتار تندروها را به منظور انحراف افکار عمومی از عدم تصویب لایحه پولشویی عنوان کرده و تاکید کردند که تعداد این افراد در مجلس از ۲۰ نفر تجاوز نمی کند.

یکی از کاربران با ابرازامیدواری درباره خروج کشور از وضعیت کنونی نوشته است: "هدف این گروهی چیزی جز ایجاد تنش، بحران و ناامیدی در شرایط حساس کنونی و پیشگیری از گشایش احتمالی در امور پس از سفرهای اخیر لاریجانی، ظریف و روحانی نیست."

یکی دیگر از کاربران نیز تاکید کرده است که "معتقدم که دولت روحانی می‌تواند کشور را از شرایط بحران نجات دهد به شرط اینکه چوب لای چرخ دولت گذاشته نشود."

کاربر دیگری هم با تاکید بر اینکه امروز وقت اتحاد است نوشته است: "امروز وقت آن نیست که پشت یکدیگر را خالی کنیم و موضوع بحث میزگرد وطن فروشان خارج از کشور را فراهم کنیم؛ امروز زمان آن است که اتحاد خود را نشان دهیم نه به خاطر قدرت همدیگر را بزنیم؛ روحانی که تحریم نیاورد برعکس تلاش کرد تا تحریم یکجانبه امریکای کثیف را بی اثر کند."

نگاه دوم؛ دولت باید پاسخگو باشد

البته عده ای نیز با وجود انتقاد به این اقدام تندروها در مجلس معتقد بودند که نمی توان نسبت به عدم عمل به وعده‌ها بی تفاوت بود و وضعیت معشیت و اقتصاد کشور نیاز به پاسخگویی دارد.

یکی از کاربران نوشته است: "تنش زایی در عرصه سیاسی کشور درست نیست اما باید وضعیت اقتصاد سامان پیدا کند؛ این که همه مشکلات را به گردن امریکا بیندازیم کار درستی نیست."

نگاه سوم؛ تندروها دلسوز مردم نیستند

گروه سوم گرچه سیاست های اقتصادی دولت را مورد نقد قرار می دهند اما بر این باورند که اقدامات تندورها برای استیضاح رئیس جمهور نیز از سر دلسوزی برای مردم نیست.

یکی از کاربران در این زمینه تاکید کرده است که "بزودی شرایط برای مردم سخت‌تر هم خواهد شد و تندروها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، چرا عده ای متوجه نمی شنود در حال جنگ هستیم."

یکی دیگر از کاربران موافق این نگاه نوشته است:" تا زمانی که اصلاح طلبان و اصولگریان به فکر مردم نباشند با تغییر فرد داستان تغییر نمی کند. "

۲۱۴۲۱۹

کد خبر 1231860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی