بیانیه گام دوم قطب نمای حرکت دستگاه دیپلماسی در دهه آینده است


بیانیه گام دوم قطب نمای حرکت دستگاه دیپلماسی در دهه آینده است

هانی زاده توصیه های رهبری در عرصه سیاست خارجی در بیانیه گام دوم را قطب نمای حرکت دستگاه دیپلماسی کشورمان توصیف کرد.

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، به بیانیه رهبر معطم انقلاب با عنوان گام دوم اشاره کرد و گفت: این بیانیه در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم منتشر شده که در حقیقت نقشه راهی برای مسئولان داخلی ترسیم کرده است.

کارشناس سیاست خارجی به بندهای توصیه رهبری در مورد سیاست خارجی در گام دوم اشاره کرد و افزود: فرازهای مهمی از این بیانیه به مساله جوانان و سیاست خارجی ما و رابطه با کشورهای غربی اختصاص دارد.

در خبرگزاری شبستان بخوانید: رهبری برای چهل سال آینده ایران نقشه ترسیم کرده اند

وی با یادآوری بخشی از این بیانیه که آیت الله خامنه ای در آن فرموده اند « سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد میداند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. »، عنوان کرد: در سیاست خارجی نیز رهبری تاکید کرده اند که باید به ظرفیت های داخلی جمهوری اسلامی ایران اعتماد داشت و نباید به لبخندها و برخی سیگنال های رهبران کشورهای غربی دل بست.

هانی زاده بر مخالفت رهبری با هرگونه مذاکره با آمریکا نیز تاکید کرد و گفت: رهبری تاکید کرده اند که مذاکره با آمریکا هیچ دستاوری برای ملت ایران نخواهد داشت زیرا واشنگتن هیچ پایبندی به توافقات بین المللی و دو جانبه و چند جانبه ندارد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به بخشی از بیانیه که در آن رهبری فرموده اند که « در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت.» هم اشاره کرد و اظهارداشت: در شرایط موجود و تحریم های آمریکا علیه ایران، به موجب بیانیه رهبری می توان گفت که در درهه آینده هیچ گونه افقی برای مذاکرات با آمریکا باز نشده است.

وی تصریح کرد: من با توجه به این مسائل می توانم بگویم که آمریکا هرگونه راه همکاری و توافق دو جانبه با ایران را بسته است.

هانی زاده در پایان ضمن ارزشمند شمردن بیانیه گام دوم، خاطرنشان کرد: من معتقدم که این توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یک قطب نمای اساسی برای حرکت دستگاه دیلپماسی در دهه آینده تلقی می شود./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حصار پیکره