پای نمایشگاه‌های بهاره به بازار شب عید باز شد


پای نمایشگاه‌های بهاره به بازار شب عید باز شد

رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که اصناف در تنظیم بازار شب عید نقش قابل توجهی دارند، گفت: برای تنظیم و نظارت بر بازار شب عید تمهیدات ویژه‌ای همچون فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی و برپایی نمایشگاه‌های بهاره در نظر گرفته شده است.

پای نمایشگاه‌های بهاره به بازار شب عید باز شد
به گزارش فانوس، سعید مؤمنی امروز دوشنبه در نشست خبری با بیان این‌که اصناف در تنظیم بازار ایام انتهایی سال مشارکت قابل توجهی دارند، اظهار کرد: بنابر تصمیم‌گیری‌های به عمل آمده مقرر شد تا اصناف بنا بر شرایط هر استان به برگزاری فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی و برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل چگونگی حضور اصناف در نمایشگاه‌های بهاره و فروش فوق‌العاده تعیین شده و قرار بر آن است تا دولت برای عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: بازرسان اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان نظارت دقیقی بر عرضه و قیمت‌گذاری کالا در ایام انتهایی سال خواهند داشت.

مؤمنی در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که قیمت کالاهای اساسی که قرار است در نمایشگاه‌های بهاره عرضه شود چه رقمی است، یادآور شد: قیمت نهایی عرضه کالاهای اساسی تا به این لحظه به اصناف اعلام نشده و در زمان برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با توجه به شرایط روز قیمت تعیین خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این‌که اکثر شهرستان‌ها برای برپایی نمایشگاه‌های بهاره اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: قرار بر آن است تا در شهر تهران در سه نقطه نمایشگاه بهاره برپا شود که در تعیین قیمت و عرضه محصولات این نمایشگاه صاحبان غرفه باید نمونه کالاهای خود را برای ارزش‌گذاری و تأیید کیفیت به واحدهای برگزاری نمایشگاه معرفی کنند و قیمت عرضه هر محصول با توجه به نمونه اعلامی تعیین می‌شود.

وی در رابطه با قیمت مصوب و عرضه مرغ یادآور شد: عرضه مرغ در نمایشگاه‌های بهاره از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام خواهد شد و قیمت از سوی این نهاد تعیین می‌شود و در حال حاضر قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تنها برای مرغی است که از سوی پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود.

مؤمنی در پایان تاکید کرد: در سال جاری میزان جرایم به ثبت رسیده برای تخلفات واحدهای صنفی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر