پیام رهبر انقلاب در دستور کار مرکز پژوهش های مجلس قرار گرفت


پیام رهبر انقلاب در دستور کار مرکز پژوهش های مجلس قرار گرفت

تهران-ایرنا- رییس مرکز پژ‍وهش های مجلس شورای اسلامی گفت: رییس مجلس وظیفه ای را به مرکز پ‍ژوهش ها برای بررسی دقیق پیام مهم رهبری محول کرد؛ این مرکز در روزهای آینده دبیرخانه ای را تشکیل خواهد داد که در آن کارشناسان از حوزه های مختلف این پیام را در دستور کار قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کاظم جلالی با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری در ورود به پنجمین دهه انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی موفقیت های بسیاری در دهه های مختلف داشته است، دهه اول انقلاب توام با پیروزی های بسیار در دوران دفاع مقدس بود و در دهه های بعدی هم جمهوری اسلامی توانست در عرصه های سازندگی و اقتصادی، پیشرفت های بسیاری به دست آورد، البته باید نارسایی های این دوران را هم شناسایی کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:دستگاههای مختلف باید دستاوردها و نواقص در طول چهل سال گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، نهادهای مختلف باید پیام رهبر انقلاب را متناسب با وظایف خود مورد بررسی قرار داده و آن را عملیاتی کنند؛ این شامل قوای سه گانه، نهادهای نظامی، فرهنگی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، جوانان و آحاد مردم است.
این نماینده مجلس ادامه داد: روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی وظیفه ای را به مرکز پ‍ژوهش ها برای بررسی دقیق این پیام محول کرد؛ در روزهای آینده، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ، دبیرخانه ای را تشکیل خواهد داد که در آن کارشناسان از حوزه های مختلف موظف هستند این پیام را در دستور کار قرار دهند؛ طی ماه های آینده گزارشی را در این زمینه به مجلس و کشور ارائه می کنیم؛ می توان پیشنهادات و راهکارهای تقنینی و اجرایی را در حوزه های مختلف ارائه کرد.
جلالی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، اظهار داشت: آقای لاریجانی شخصیتی مستقل است که سخنگو ندارد، من هم وظیفه سخنگویی از طریق ایشان را ندارم، لذا خودشان باید درباره مواضع خود سخن بگویند.
وی ادامه داد: به عنوان کسی که افتخار همکاری با ایشان رادارم، هیچ رفتار انتخاباتی از آقای لاریجانی ندیدم و آخرین صحبت من با ایشان نیز به چند ماه گذشته باز می گردد که تاکیدبر این بود که موضوعات مهم تری در کشور وجود دارد و باید به این مسائل پرداخت؛ صحبت های انتخاباتی زود است و جایگاه خود را دارد.
این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر آقای لاریجانی در ساحت سیاسی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی وظایف خود را انجام می دهد و بسیاری از مسافرت ها و جلسات را نمی پذیرد؛ ماهنوز نتوانسته ایم با ایشان جلسه ای داشته باشیم که درباره انتخابات صحبت کنیم؛ انتخابات مجلس نزدیک تر از انتخابات ریاست جمهوری است و درباره آن نیز هنوز بحثی نشده است.
جلالی ادامه داد: شاید این حرف ها را برخی سیاسیون نپذیرند و باور نکنند و حتی بگویند که ما دروغ می گوییم و اشتباه می کنیم؛ ما کار خود را انجام می دهیم و ممکن است هر کسی برداشتی داشته باشد و تلقی های مختلف از سخنان و فعالیت های افراد ایجاد شود؛ اینجانب هیچ اطلاعی از قصد نامزدی آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری و حتی مجلس شورای اسلامی ندارم و فیلم هم بازی نمی کنم؛ اخیرا جلسه ای نداشته ایم که بخواهیم در این باره صحبت کنیم و مسائل زیادی مطرح است و گاهی اوقات در طولانی مدت هم نمی توانیم جلسه داشته باشیم و دیدارهای کوتاه مدت به جلسات علنی مجلس محدود می شود.
وی در خصوص پرسشی درباره تشکیل حزب از سوی آقای لاریجانی افزود: آقای لاریجانی هیچ قصدی برای تشکیل حزب نداشت و برخی دوستان نزدیک ایشان قصد این کار را داشتند و حزب تشکیل دادند؛ نام من هم در این حزب آمده بود که تکذیب کردم و به هر حال این حزب ارتباطی با بنده و‌آقای لاریجانی ندارد.
سیام**3050**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد