چین، آمریکا را به رویکرد قلدرمآبانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد


چین، آمریکا را به رویکرد قلدرمآبانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را به اتخاذ رویکردهای قلدرمآبانه و غیرمنصفانه در ارتباط با مسائل اقتصادی و مقابله با توسعه این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آن‌که «مایک پنس» مشاور دونالد ترامپ گفت شرکت «هوآوی» و سایر تامین‌کنندگان چینی تجهیزات ارتباط از راه دور تهدید امنیتی هستند، پکن، واشنگتن را به تلاش برای جلوگیری از توسعه صنعتی چین متهم کرد.

به نوشته روزنامه «میامی هرالد»، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین این ادعا را که پکن از کمپانی‌های ارتباطی چینی برای جمع‌آوری اطلاعات از کشورهای خارجی استفاده می‌کند تکذیب کرد.

آمریکا به متحدانش فشار می‌آورد تا از انجام تبادلات تجاری با هوآوی، اولین کمپانی دارای فعالیت جهانی چین در زمینه تکنولوژی اجتناب کنند و مکرراً دسترسی این کمپانی را به بازارهای جهانی با چالش مواجه می‌کند. هوآوی در تلاش است در تولیدات خود از اینترنت نسل ۵ استفاده کند.

پنس روز شنبه در کنفرانس مونیخ به متحدان اروپایی خود گفت خطر هوآوی را جدی بگیرند.

گنگ روز دوشنبه گفت: آمریکا در تلاش است «بهانه‌ای برای تحت فشار گذاشتن توسعه قانونی» شرکت‌های چینی بتراشد. او آمریکا را به استفاده از نیت سیاسی برای دخالت در مسائل اقتصادی به‌وسیله قلدری ریاکارانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد.

در پی بالا گرفتن جنگ تجاری بین آمریکا و چین، سال گذشته میلادی به درخواست دولت آمریکا، مدیر ارشد شرکت هوآوی توسط دولت کانادا بازداشت شد. وی همچنان تحت بازداشت است و تلاش دولت چین برای آزاد شدن وی ادامه دارد.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا