آیت الله حسینی بوشهری: شکستن حلقه های بسته مدیریتی مهمترین بخش بیانیه رهبر انقلاب است


آیت الله حسینی بوشهری: شکستن حلقه های بسته مدیریتی مهمترین بخش بیانیه رهبر انقلاب است

شفقناـ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شکستن حلقه های بسته مدیریتی را از ابعاد برجسته بیانیه راهبردی رهبر انقلاب دانست وتاکید کرد: آزاد کردن انرژی جوانان مومن و انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات جامعه مدرسین […]

آیت الله حسینی بوشهری: شکستن حلقه های بسته مدیریتی مهمترین بخش بیانیه رهبر انقلاب است

شفقناـ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شکستن حلقه های بسته مدیریتی را از ابعاد برجسته بیانیه راهبردی رهبر انقلاب دانست وتاکید کرد: آزاد کردن انرژی جوانان مومن و انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در خصوص اقدام جامعه مدرسین در رابطه با گام دوم انقلاب و بیانیه صادر شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه خطاب به ملت ایران بخصوص نسل جوان و به مثابه منشوری برای دومین مرحله انقلاب یعنی مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه هدف اصلی را ایجاد راهکارهایی برای اجرایی شدن این بیانیه خواند و تصریح کرد: همه مسئولین و کسانی که نسبت به این انقلاب احساس مسئولیت می کنند باید به این بیانیه لبیک گفته و برای نهادینه کردن، فرهنگ سازی و گفتملن سازی آن تلاش کنند.

او افزود: گام دومی که رهبری به آن پرداختند تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین جهان و امید به آینده و بعد دیگر دیده بانی و ارزیابی نسبت به کارکردهای چهل سال گذشته و تلاش برای برداشتن گام های استوار در ۴۰ سال آینده است.

حسینی بوشهری، شکستن حلقه های مدیریتی بسته را از ابعاد برجسته این بیانیه دانست و تاکید کرد: آزاد کردن انرژی جوانان مومن و انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد. رهبری در این بیانیه از جوانان دعوت کردند تا در صحنه های مدیریتی بخصوص مدیریت جهادی حضور داشته باشند و این دعوت بر اساس اصل “ما می توانیم” است، جوانان باید امید به آینده داشته باشند و خود وارد صحنه شوند و با توانمندی و انگیزه بالا کار را دنبال کنند.

او ادامه داد: رکن دیگر این بیانیه ذکر کارهای اساسی و پایه انقلاب بر اساس اراده ملی و ارزش های اسلامی انجام می باشد و رهبری در این زمینه توصیه هایی بر پایه فرصت ها، تهدیدها و چالش ها داشته اند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه این انقلاب اسلامی دارای ولی فقیه است که افقی بلند را به روی ملت ایران باز می کند گفت: در این بیانیه رهبر انقلاب با برشمردن مشکلات و چالش های اقتصادی، راهبردهای اساسی برای حل این مشکلات ارائه دادند. و در زمینه اقتصادی بر روی درون زایی اقتصاد و مولد شدن اقتصاد تاکید دارند، برونگرایی را نفی نمی کنند اما توجه به ظرفیت های داخلی را مورد اهمیت قرار می دهند.

او در خصوص چالش های اقتصادی در این بیانیه گفت: یکی از چالش ها در این زمینه بیرونی است از جمله تحریم اما چالش درونی ما عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی است که اگر مشکل درونی ما حل شود آنگاه چالش های بیرونی ما بی اثر خواهد شد.

حسینی بوشهری تاکید کرد: برگزاری همایش به تنهایی تکلیف به عمل نیست بعد از چهل سال باید ساز و کار اجرایی و عملیاتی داشته باشیم و هر مجموعه ای باید تجارب خود را به کار گیرد ما نیز از تمام ظرفیت های حوزه برای اجرایی شدن این بیانیه استفاده خواهیم کرد و در این خصوص دبیرخانه ای جهت ارائه راهکارهای عملیاتی این بیانیه در جامعه مدرسین تشکیل شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)