بیانیه راهبردی رهبر انقلاب به گفتمان غالب کشور تبدیل شود


بیانیه راهبردی رهبر انقلاب به گفتمان غالب کشور تبدیل شود

قم - ایرنا - نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب باید به یک فرهنگ و گفتمان غالب در کشور تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود:خطاب بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب به ملت ایران است ، مردم و بویژه نسل جوان به صحنه بیایند و مسئولان نیز فرهنگ سازی در این خصوص را با جدیت دنبال کنند.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در 7 فصل تبیین کردند.
عضو خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که حوزه های علمیه، دانشگاهیان و کسانی که دل درگرو انقلاب دارند،این بیانیه راهبردی را به فضای عمومی جامعه منتقل و بیش از پیش آن را تبیین نمایند.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مسئولان نظام که به عنوان یکی از آحاد مردم مخاطب بیانیه رهبر معظم انقلاب هستند و آن را تایید کردند ، در مقام عمل زمینه را برای ایجاد یک فضای مناسب فراهم کنند.
وی ادامه داد: اکنون زمان آنکه احساس کنیم با برگزاری همایش به وظیفه و تکلیف عمل کردیم گذشته است، بعد از 40 سال آنچه که به عنوان دیدگاه ها و منویات رهبری است، باید ساز و کار اجرایی پیدا کند.
وی تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بنا دارد راجع به این بیانیه در چند بخش کار کند، و بخش نخست نیز فعال کردن کمیسیون های جامعه بویژه فرهنگی است.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: درجلسه آینده جامعه مدرسین که روز جمعه برگزار می شود، این بیانیه را دردستور کار قرار خواهیم داد و کمیسیون های مجمع عمومی جامعه فعال می شود، درجلسه گذشته جامعه مدرسین نیز ستاد و دبیرخانه ای برای بررسی این بیانیه تشکیل شد.
دبیر شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت حوزه در این زمینه استفاده می کنیم، بیان داشت: علاوه بر حوزویان از کارشناسان صاحب فکر ، نظر و معتقد و مجموعه هایی که می توانند در این عرصه اظهار نظر کنند دعوت خواهیم کرد تا در یک برهه زمانی کوتاه مدت به راهکارهایی برسیم و به مسئولان ذی ربط نظام ارائه نماییم.
وی اضافه کرد: باید دردهه پنجم انقلاب با شتاب و انگیزه بیشتری نسبت به دغدغه های رهبر معظم انقلاب، راهکارهای مناسب ارائه و انقلاب نیز بالنده تر و پرشتاب تر از گذشته به راه خود ادامه دهد و به تعبیر رهبری زمینه آمدن امام زمان (عج) را فراهم کنیم.
نایب رئیس جامعه مدرسین همچنین با تاکید بر اینکه نسل جوان نباید تنها مطالبه گر باشد، بیان کرد: این نسل بواسطه انگیزه و خلاقیت، توانمندی، کارایی و نشاطی که دارد باید وارد صحنه مدیریت شود.
وی افزود: سعی شده جامعه مدرسین، شورای عالی مدیریت حوزه و نهادهای حوزوی از بیانات رهبری بی تفاوت نگذرند، چرا که اصل پیدایش انقلاب بر دوش حوزویان و دانشگاهیان بوده از این رو باید برای ادامه راه نیز در کنار رهبری باشند.
7403/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دزدِ بهادر