سرلشکر باقری: اگر پاکستان اجازه حضور دهد قائله تروریست‌ها را تمام می‌کنیم


سرلشکر باقری: اگر پاکستان اجازه حضور دهد قائله تروریست‌ها را تمام می‌کنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دشمن در 2 ماه گذشته برای اجرای بیش از 60 عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور تلاش کرد که با اقدام به موقع نیرو‌های مسلح، 55 عملیات خنثی شد.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دشمن در ۲ ماه گذشته برای اجرای بیش از ۶۰ عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور تلاش کرد که با اقدام به موقع نیرو‌های مسلح، ۵۵ عملیات خنثی شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سرلشکر محمد باقری صبح دوشنبه در دیدار با آیت‌الله سعیدی، نماینده، ولی فقیه در استان قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: کشور ما به دلیل دشمنی‌ها و منطقه حساسی که در آن قرار دارد، با تهدیدات زیادی مواجه است. دشمن همه تهدیدات را آزموده و به این نتیجه رسیده که تهدید نظامی کار آیی ندارد، ولی تهدیدات تروریستی، جاسوسی، فرهنگی و سایبری در کنار تهدیدات اقتصادی و روانی همچنان وجود دارد.

وی بابیان این‌که نیرو‌های مسلح در برقراری دفاع و امنیت پایدار کشور عهده‌دار مسئولیت هستند، گفت: ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، در عرصه سیاست‌گذاری و نظارت بر تمامی نیرو‌ها مأموریت دارد؛ کشور در تمامی عرصه‌ها ازنظر دریایی، هوایی و زمینی با حضور فعال نیرو‌های مسلح در حال انجام‌وظیفه است و در منطقه شمال غرب و جنوب شرق کشور به‌صورت ویژه حضور دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امروز با تدابیر و فرماندهی نزدیک و باتجربه مقام معظم رهبری، تمامی نیرو‌های مسلح به مأموریت‌های خود آگاه‌اند و با حداقل امکانات و اعتبارات عهده‌دار این مسئولیت سنگین در این منطقه حساس هستند.

وی با اشاره به برپایی سه نمایشگاه صنایع دفاعی در کشور گفت: در این نمایشگاه‌ها دست آورد‌های دفاعی کشور با بیش از ۷۰۰ محصول صددرصد ایرانی به نمایش درآمد. امروز بیش از ۸۰ درصد دست آورد‌های دفاعی کشور بومی هستند و بسیاری از آن‌ها با کیفیت بهتری از نمونه‌های خارجی، به کشور‌های دیگر صادر می‌گردد.

سیستم دفاعی کشور از نظر فن‌آوری، سرآمد فن‌آوری‌های مختلف کشور است

باقری بابیان این‌که سیستم دفاعی کشور از نظر فن‌آوری، سرآمد فن‌آوری‌های مختلف کشور است، ادامه داد: نیرو‌های مسلح در عرصه رشد و توسعه فن‌آوری می‌توانند در تمامی عرصه‌های موردنیاز کشور حضور یابند و به رشد نظام در این عرصه‌ها کمک کنند.

وی در ادامه به تلاش نیرو‌های مسلح در حفظ امنیت منطقه جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، کشور‌های عربستان و امارات سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حمایت از تروریست‌ها داشته و دارای پایگاه‌های مخفی و نیمه مخفی در این منطقه هستند؛ کشور پاکستان نیز در ایالت بلوچستان حضور زیادی ندارد؛ همین مسئله باعث شده باوجود مرز‌های زیاد مشترک با این کشور، آسیب‌هایی را شاهد باشیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: دشمن در دو ماه گذشته تلاش در اجرای بیش از ۶۰ عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور داشت که با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های مسلح، ۵۵ عملیات آن‌ها خنثی‌سازی شد، ولی در مواردی هم شاهد عملیات تروریستی و گروگان‌گیری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: البته در این سال‌ها با پاکستان مذاکرات زیادی صورت گرفته و این کشور ده گردان نیروی نظامی و چند پاسگاه در مرز با ایران اضافه کرده است، ولی برای مقابله با این گروهک‌ها، نیازمند تلاش‌های مضاعف و جدی‌تری هستیم.

باقری بابیان این‌که در حال حاضر امکان حضور ما در خاک پاکستان و انجام عملیات نظامی وجود ندارد، گفت: تلاش داریم تعاملات به‌گونه‌ای پیش رود که بتوانیم با انجام عملیات و مانور مشترک در ایالت بلوچستان پاکستان یا حمایت‌های اطلاعاتی و واگذار کردن عملیات به آن‌ها از بروز حوادث تروریستی در ایران اسلامی جلوگیری کنیم.

اگر پاکستان اجازه حضور دهد قائله تروریست‌ها را تمام می‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر پاکستان حضور و عملیات نیروی‌های نظامی ایران در ایالت بلوچستان را بدهد، قائله تروریست‌ها را تمام می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تعمیق اعتقادات و معنویت در میان کارکنان نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: در این عرصه کار‌های خوبی انجام‌شده و در حال انجام است، نیرو‌های مسلح در رده‌های مختلف در شهر قم حضور می‌یابند و در دوره‌های مختلف بصیرتی و معرفت افزایی شرکت می‌کنند.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی هشت میلیون بسیجی جوان، مؤمن، انقلابی و پای‌کار گفت: کار‌های ارزشمندی در این عرصه صورت پذیرفته و بسیج طلاب در این راستا ظرفیتی بزرگ است.

رود سالانه ۴۰۰ هزار سرباز در نیرو‌های مسلح

باقری با اشاره به ورود سالانه ۴۰۰ هزار سرباز در نیرو‌های مسلح گفت: سربازان همواره گلایه‌هایی درباره سختی کار و نحوه برخورد با آن‌ها داشتند؛ تلاش شد ازنظر تربیتی و احترام و شخصیت سربازان کار‌های خوبی انجام شود.

وی افزود: فرا آموختن مهارت‌های کاری از دیگر اقداماتی است که در این عرصه در دستور کار قرار گرفت و در یک و نیم سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار سرباز مهارت‌هایی در رشته‌های گوناگون فراگرفته‌اند که در این راستا گواهی‌های معتبر هم برای آن‌ها صادرشده است.

لازم به ذکر است، سخنرانی در جمع نیرو‌های مسلح قم، دیدار با آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، سبحانی از مراجع عظام تقلید و همچنین آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از دیگر برنامه‌های رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در قم است.

سرلشکر باقری همچنین امروز از پژوهشگاه امام جعفر صادق (ع) بازدید خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در