تبعید رایان تفضلی: از زمین به نیمکت


رایان تفضلی دیگر مهره‌ای کلیدی برای پتربورو نیست. این مدافع ایرانی و 196 سانتیمتری، بعد از شکست 5 بر صفر مقابل میدلزبورو به نیمکت تبعید شده و هرگز به ترکیب اصلی بازنگشته است.

نیمکت‌نشینی تفضلی در پتربورو

رایان تفضلی این روزها از ترکیب اصلی پتربورو یونایتد در لیگ یک انگلیس دور شده و بیشتر به عنوان بازیکنی جا‌نشین وارد زمین می‌شود و دقایقی برای تیمش بازی می‌کند. آخرین حضور تفضلی در ترکیب ثابت پتربورو، بازی مقابل میدلزبورو بود. دیداری از رقابت‌های جام حذفی انگلیس که به میزبانی میدلزبورو و ورزشگاه ریورساید برگزار شد و با شکست 5 بر صفر پتربورو به پایان رسید. تفضلی در این بازی 90 دقیقه در زمین حضور داشت اما یکی از دلایل شکست سنگین پتربورو بود.

این شکست در کنار آسیب‌دیدگی تفضلی باعث شد تا او از ترکیب ثابت پتربورو دور شود. رایان در بازی هفته‌ی سی‌ام پتربورو مقابل چارلتون که با تساوی صفر به صفر به پایان رسید جایی در لیست استیو ایوانز نداشت. در بازی معوقه‌ی هفته‌ی بیست و هفتم مقابل بریستول که با تساوی 2 بر 2 تمام شد، باز هم اثری از نام تفضلی در فهرست پتربورو نبود.

تبعید رایان تفضلی: از زمین به نیمکت---

پتربورو بازی هفته‌ی سی و یکم مقابل پلیموث که با شکست یک بر صفر این تیم همراه شد را نیز بدون رایان تفضلی انجام داد و این مدافع 196 سانتیمتری جایی در تفکرات ایوانز نداشت. در هفته‌ی سی و دوم اما تفضلی به فهرست پتربورو برگشت و بازی را از روی نیمکت آغاز کرد. او البته در دقیقه‌ی 71 جانشین بنت شد و 29 دقیقه برای پتربورو بازی کرد. دیداری که با شکست 3 بر یک پتربورو به پایان رسید.

پتربورو در هفته‌ی سی و سوم برابر آکسفورد به میدان رفت اما باز هم تفضلی روی نیمکت حضور داشت. زمان حضور رایان در زمین اما دقیقه‌ی 22 بود. او به دلیل آسیب‌دیدگی جوش نایت- مدافع سابق لسترسیتی- جانشین او شد و 78 دقیقه در ترکیب پتربورو قرار گرفت. ماحصل تلاش تفضلی و هم‌تیمی‌هایش پیروزی یک بر صفر مقابل آکسفورد بود. بردی که باعث شد امیدهای پتربورو برای صعود به چمپیونشیپ همچنان زنده بماند.

تفضلی و هم‌تیمی‌هایش تا پایان هفته‌ی سی و سوم، 52 امتیاز کسب کرده و در رده‌ی هفتم جدول قرار گرفته‌اند. این تیم تنها یک امتیاز با منطقه‌ی حضور در پلی‌اف صعود فاصله دارد و می‌تواند در 13 هفته‌ی باقی‌مانده تا پایان فصل، این اختلاف را جبران کند و به هدف اصلی خود برسد. اتفاقی که سال‌هاست هواداران پتربورو آرزویش را دارند.

تبعید رایان تفضلی: از زمین به نیمکت---

رایان تفصلی که در هفته‌های اخیر از ترکیب ثابت خارج شده و روی نیمکت قرار گرفته، این فصل 29 بار در ترکیب پتربورو حضور داشته و روی هم آمار 2394 دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرده. آماری که البته در چند بازی اخیر دچار تنزل شده و افت کرده است. تفضلی که در یکی دو سال اخیر بارها شایعه‌ی حضورش در اردوی تیم ملی به گوش رسیده، امیدوار است با جدیی کی‌روش بتواند نظر سرمربی جدید را جلب کند و در ترکیب ایران به میدان برود. اتفاقی که با توجه به نیمکت‌نشینی او در لیگ یک انگلیس و باشگاه پتربورو کمی بعید و دور از انتظار است. مگر اینکه رایان تفضلی این شرایط خارج شود و دوباره به مدافع کلیدی پتربورو تبدیل شود.

12

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل