فراموشکار مثل شفر: محسن کریمی کجاست؟


محسن کریمی در تمرین‌های استقلال یکی از آماده‌ترین بازیکنان است و البته در بازی‌های تدارکاتی هم درخشیده اما مشخص نیست چرا وینفرد شفر به او اطمینان نمی‌کند و این مهاجم جایی در تفکرات مربی آلمانی ندارد؟

محسن کریمی، همچنان دور از ترکیب استقلال

امیر اسدی / ترکیب استقلال در بازی‌های اخیر، تکراری است و بیشتر بازیکنانی وارد زمین می‌شوند که امتحان خود را بارها پس داده‌اند. اینکه یک مربی نباید به طور مداوم در ترکیب اصلی دست ببرد و لیست بازیکنان را تغییر بدهد هیچ شکی نیست اما این مسئله برای تیمی وجود دارد که نتایج درخشانی هم کسب کند. نتایجی که به منتقد اجاره ندهد درباره‌ی حضور بازیکنان مختلف حرفی بزند و انتقادی را متوجه کادر فنی کند.

وینفرد شفر از ابتدای فصل تا همین امروز، همواره بازیکنانی را در ترکیب ثابت قرار داده که یا نوسان داشته‌اند و یا موفق نشده‌اند باری از دوش استقلال بردارند. چرا سرمربی استقلال از تغییر در ترکیب اصلی فراری است و آن را حتی در بحرانی‌ترین شرایط انجام نمی‌دهد، پرسشی است که تاکنون کسی جوابی درباره‌اش نشنیده.

سرمربی استقلال، وقتی به یک بازیکن اعتقاد پیدا کند هرگز او را از ترکیب خارج نمی‌کند و در نقطه‌ی مقابل زمانی که از بازیکنی استفاده نکند، آنقدر او را روی نیمکت می‌نشاند که همه نامش را هم فراموش می‌کنند. این اتفاق بارها رخ داده و می‌توانیم نمونه‌های فراوانی را مثال بزنیم. الله‌یار صیادمنش یکی از این بازیکنان است که در روزهای ضعف استقلال در خط حمله، چند گل سرنوشت‌ساز به ثمر رساند اما دیگر نام او را در ترکیب اصلی ندیدیم.

محسن کریمی اما نمونه‌ی ویژه‌ای در این بخش است. او هرگاه برای استقلال بازی کرده، درخشیده. هم گل زده و هم با حرکات تکنیکی‌اش در کناره‌ها، بازی را برای استقلال درآورده و موثر واقع شده. کریمی که نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد، مدتهاست که در تمرین استقلال حضور دارد اما انگار قرار نیست شفر به او اطمینان کند و حتی برای دقایقی هم که شده از این مهاجم در ترکیب سود ببرد.

فراموشکار مثل شفر: محسن کریمی کجاست؟---

کریمی نشان داده هر وقت وارد ترکیب استقلال می‌شود، جز تأثیر اتفاق دیگری رقم نمی‌زند. او اواسط لیگ هفدهم هم به ترکیب اصلی استقلال رسید و گل‌های حساسی به ثمر رساند. در اینکه محسن کریمی 24 ساله در اوج قرار دارد و آماده‌ی بازی برای استقلال است، هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. این را می‌توان با حضور در تمرین و البته مرور بازی‌های تدارکاتی استقلال در ترکیه اثبات کرد.

وقتی نام کریمی وارد لیست استقلال شد، او همراه با سایر بازیکنان به اردوی ترکیه رفت. آنجا بود که مهاجم کناری استقلال درخشید و نشان داد با انگیزه‌ای بالا به تمرینات برگشته است. کریمی در بازی تدارکاتی نخست استقلال، از دقیقه‌ی 70 وارد زمین شد و یک گل به ثمر رساند. گلی که تحسین کادر فنی را به همراه داشت. برای بازی تدارکاتی دوم که مقابل یک باشگاه برزیلی برگزار شد، شفر از کریمی در ترکیب ثابت استفاده کرد. مهاجم استقلال یک پنالتی گرفت و بازی موثری انجام داد. وینفرد شفر در بازی تدارکاتی مقابل نساجی هم شاهد درخشش محسن کریمی بود. این مهاجم یک پاس گل داد و استقلال در نیمه‌ی اول با نتیجه‌ی یک بر صفر به پیروزی رسید.

فراموشکار مثل شفر: محسن کریمی کجاست؟---

اینها آماری است که در سایت رسمی باشگاه و مرور اخبار این تیم وجود دارد. کریمی از وقتی اردوی ترکیه به اتمام رسیده و استقلال در تهران تمرین کرده هم یکی از بازیکنان آماده بوده. بازیکنی که مشخص نیست چرا راهی به ترکیب استقلال پیدا نمی‌کند و شفر فرصت حضور در زمین را به او نمی‌دهد.

محسن کریمی در آخرین بازی استقلال نیز همراه این تیم به تبریز رفت اما در آخرین لحظات نامش از فهرست 18 نفره خط خورد. بازیکنی که شاید می‌توانست در دقایق پایانی بازی به زمین برود و روی نتیجه تأثیر بگذارد. شفر آنقدر از کریمی استفاده نکرده که برخی از هواداران فکر می‌کنند او مصدوم است و هنوز نمی‌تواند برای استقلال بازی کند. اتفاقی که برای برخی دیگر از بازیکنان استقلال نظیر رضا آذری، خسرو حیدری، میثم تیموری و فرشاد محمدی‌مهر هم رخ داده است. موردی عجیب که پاسخ‌اش را کسی جز شفر نمی‌داند.

فراموشکار مثل شفر: محسن کریمی کجاست؟---

2

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک