افزایش 100 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم


افزایش 100 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجلس شورای اسلامی از محل افزایش قیمت آرد مورد مصرف آزاد پزی‌ها، صنوف و صنایع قیمت خرید تضمینی گندم را 100 تومان افزایش داده است. نوشته افزایش 100 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۷-۹۸، گفت: دولت بعد از گذشت چند مرحله قیمت خرید تضمینی گندم را به میزان یک هزار ۶۰۰تومان تصویب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از محل افزایش قیمت آرد مورد مصرف آزاد پزی‌ها، صنوف و صنایع قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داده است، تصریح کرد: میزان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط مجلس شورای اسلامی ۱۰۰تومان برای هر کیلو گرم است، با این تصمیم قیمت خرید تضمینی گندم به یک هزار و ۷۰۰تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده سال آینده هر کیلوگرم گندم با قیمت تضمینی یک هزار ۷۰۰تومان خریداری می‌شود.

گفتنی است قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۷-۹۸ توسط دولت با دو ماه تاخیر یک هزار و چهارصد و هفتاد تومان اعلام کرد، این قیمت در مقایسه با سال گذشته خود ۱۳ درصد افزایش داد اما میزان افزایش آن برای کشاورزان با توجه به نرخ تورم راضی کننده نبود.

لازم به ذکر است پس از اعمال فشارهای وارده از سوی کشاورزان،نمایندگان مجلس و برخی نهادهای حوزه تولید گندم توسط رئیس جمهور قیمت خرید تضمینی افزایش پیدا کرد و مقرر شد هر کیلوگرم گندم به قیمت یک هزار و ۶۰۰تومان از گندم‌کاران خریداری شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


افزایش 100 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد