ترامپ خواهان دریافت جایزه صلح نوبل است


ترامپ خواهان دریافت جایزه صلح نوبل است

ترامپ در حالی خود را محق برای دریافت جایزه صلح نوبل می‌داند که در روز‌های گذشته انتقادات بین المللی از سیاست‌های بین المللی و بی ثبات کننده دولت وی در کنفرانس امنیتی مونیخ بالا گرفته است.

ترامپ خواهان دریافت جایزه صلح نوبل است

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است ژاپن وی را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آستانه دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت که نخست وزیر ژاپن وی را به دلیل تلاش برای گشایش گفتگو با این کشور منحصر به فرد برای نامزدی جایزه صلح نوبل معرفی کرده است.
اما بنابر برخی گزارش ها سفارت ژاپن در واشنگتن تاکنون از ارائه هرگونه اظهار نظری در این باره خودداری کرده است.
ترامپ در حالی خود را محق برای دریافت جایزه صلح نوبل می‌داند که کنفرانس امنیتی مونیخ در روز‌های گذشته مهمترین محمل برای بالاگرفتن انتقادات بین المللی از سیاست‌های بی ثبات کننده دولت وی در جهان در زمینه موشک‌های میان برد هسته‌ای، تجارت جهانی، معاهده آب هوایی پاریس، ناتو، برجام و ... بوده است.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست امنیتی مونیخ با اشاره تلویحی به سیاست‌های آمریکا در منطقه گفت خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران کمکی به حل و فصل دیگر مسائلی که غرب با ایران دارد، نمی کند. وی همچنین افزود: تلاش های خلع سلاح هسته ای باید شامل آمریکا، روسیه ، اتحادیه اروپا و چین باشد.
جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی در نشست تغییر آب و هوایی و امنیت در مونیخ گفت: من شرمنده ام که معاون رئیس جمهور آمریکا در اینجا در کنفرانس امنیتی می ایستد و حتی یک کلمه درباره تغییر آب و هوایی حرف نمی زند.
وزیر خارجه روسیه: اقدامات آمریکا در شمال سوریه به حل و فصل بحران این کشور کمکی نمی کند ، حل و فصل بحران ادلب در سوریه بر اساس معیارهای قانون بین المللی انسانی خواهد بود.
مرکل در حالی این سخن را بیان کرد که آمریکا تعلیق معاهده نیروهای هسته ای میانبرد را اعلام کرده است و معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن دفاع از خروج کشورش از برجام از اروپا خواست در این زمینه به واشنگتن بپیوندد.
جوبایدن معاون رییس جمهور آمریکا در دوران اوباما از سخنان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در نشست مونیخ تمجید کرد و گفت: من می خواهم از میزبانی و سخنرانی امروز صبح آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تشکر کنم. وی افزود: آنها (دولت ترامپ) خود را از جهان دور کرده اند. آنها خود را از مسئوولیت هایشان دور کرده اند.
­نیکلاس برنز دیپلمات سابق آمریکایی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت دفاع فوق العاده آنگلا مرکل (صدر اعظم آلمان) از ناتو و اروپا ... در مونیخ رد مطلق سیاست های "اول آمریکای" ترامپ است.
­تیم کین سناتور آمریکایی از ایالت ویرجینیا در واکنش به درخواست مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا از اروپا برای خارج شدن از برجام در کنفرانس امنیتی مونیخ در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت خروج آمریکا از برجام یک اقدام ابلهانه و ناشی از حسادت ترامپ نسبت به اوباما بود. افراد حرفه ای – جیمز ماتیس و ژنرال دانفورد – از ترامپ خواستند در این توافق بمانند.

------------------------------------------------
عبدالرضا خلیلی


­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...