واردات نهاده های دامی نسبت به پارسال پنج برابر افزایش یافت


واردات نهاده های دامی نسبت به پارسال پنج برابر افزایش یافت

بندرامام خمینی- ایرنا- مدیرکل شرکت پشتیبانی و امور دام استان خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج برابر پارسال نهاده های دامی وارد کشور شده است و برای سال آینده نیز بیش از امسال اقلام مورد نیاز تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بندر امام خمینی (ره)، «هادی سلامات» روز دوشنبه روی عرشه کشتی باری که 65 هزار تن جو دامی را از آلمان وارد کرده و در حال تخلیه بار در بندر است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون همزمان با این کشتی، پنج فروند کشتی دیگر در نوبت تخلیه بار قرار دارند.
وی تصریح کرد: روزانه بطور متوسط هشت هزارتن نهاده های دامی در این بندر تخلیه بار انجام می شود که علاوه بر انبارهای استیجاری در قالب شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی به مقصد مشتریان در استانهای مختلف حمل می شود.
سلامات با بیان اینکه واردات نهاده های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو می شود، گفت: در بندر امام خمینی (ره) قیمت فروش هر کیلو جو 1500، ذرت 1500 و کنجاله 2600 تومان است.
وی اضافه کرد: در مقطعی که مشکل حمل و نقل پیش آمد، در ارسال بار با چالش روبرو شدیم اما اکنون مشکلی در حمل و نقل نداریم زیرا اکنون نهاده ها به دو شکل روباری و نگهداری در انبارها توسط شرکت‌های حمل ارسال می‌شود.
سلامات بخشی از مشکلات را ناشی از فضای روانی حاکم بر بازار دانست و افزود: شرکت پشتتیبانی امور دام به عنوان تنظیم کننده بازار، کار خود را در کنار بخش خصوصی انجام می ‌دهد.
وی گفت: تلاش داریم واردات نهاده های دامی برای سال آینده نیز نسبت به امسال هم افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، نهاده های دامی از جمله کالاهایی هستند که دولت واردات آنها را از محل ارز 4200 تومانی تضمین کرده است.
اقتصام* 1559**9186*2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج