سخنرانی ظریف در مونیخ، انعکاس مواضع قاطع جمهوری اسلامی بود


سخنرانی ظریف در مونیخ، انعکاس مواضع قاطع جمهوری اسلامی بود

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه در نشست مونیخ، با بیان واقعیت هایی در خصوص سهل انگاری اروپایی ها در اجرای برجام، مواضع محکم و قاطع جمهوری اسلامی ایران را درباره موضوعات مختلف مطرح کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: وزیر امور خارجه در نشست مونیخ، واقعیت ها و نکات مهمی را درباره مناسبات ایران و اروپا مطرح کرد و اینکه اروپایی ها به وظیفه خود در اجرای برجام عمل نکرده اند.
وی افزود: واقعیت هایی که دکتر ظریف مطرح کرد، منعکس کننده نوع اعتراضی است که در داخل کشور به نقش اروپا وجود دارد؛ آقای ظریف ضمن اشاره به این مسائل، مواضع محکم جمهوری اسلامی را در حوزه های مختلف و به ویژه برجام مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، سومین و آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه در شهر مونیخ برگزار شد.
پنجاه وپنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با شرکت بیش از 600 تن از تصمیم سازان بین المللی از عرصه های مختلف سیاسی، تجاری و جامعه مدنی برای بحث درباره بحران های کنونی و چالش های امنیتی آینده برگزار شد.
ظریف در سخنرانی خود در این کنفرانس، سیاست های دولت آمریکا در خروج از برجام و فشار بر اروپا برای نقض تعهدات ذیل قطعنامه شورای امنیت را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
ظریف سخنرانی خود را با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع کرد و گفت: در دو سال گذشته آمریکا دشمنی خود با ایران را شدت بیشتری بخشیده که اوج آن زیرپا گذاشتن تعهدات آن کشور در توافق هسته ای بود که مورد تائید اجماعی شورای امنیت بود.
سیام**3050**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس