ورزشکاران پارالمپیکی در صورت کسب سهمیه حقوق می گیرند


ورزشکاران پارالمپیکی در صورت کسب سهمیه حقوق می گیرند

سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو گفت: از ابتدای سال 98 ورزشکارانی که سهمیه پارالمپیک 2020 را بگیرد تا شهریور سال 99 از سوی این نهاد ورزشی حمایت مالی می شوند.

ورزشکاران پارالمپیکی در صورت کسب سهمیه حقوق می گیرند




به گزارش ایران اکونومیست؛ «هادی رضایی» افزود: این حمایت شامل سفر تدارکاتی و پرداخت حقوق برای ورزشکار و مربی است. رقم حقوق ها با توجه به اولویت بندی قابل توجه است که در آینده نزدیک اعلام می شود.
وی اظهار داشت: ورزشکاران در این حمایت در چهار گروه اولویت بندی می شوند و افرادی که شانس کسب طلا، نقره و برنز را در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو را دارند در سه گروه نخست و ورزشکارانی که جایگاه اول و دوم آسیا را دارند در گروه چهارم قرار می گیرند. با توجه به این اولویت بندی ورزشکاران دغدغه مالی در اعزام ها نخواهند داشت.
سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2020 درباره ورزشکارانی که امسال سهمیه پارالمپیک 2020 را کسب کرده اند، گفت: این افراد از فروردین ماه 98 حمایت مالی می شوند.
به گفته عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تاکنون در تیراندازی «ساره جوانمردی» و «سمیرا ارم»، وزنه برداری «سیامند رحمان» و والیبال مردان چهار سهمیه کسب شده است و ملی پوشان تیراندازی اکنون در مسابقات جام جهانی برای کسب سهمیه پارالمپیک در امارات حضور دارند.
رضایی به تشکیل ستادی در زمینه بازی های پارالمپیک در این کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: از هفته آینده نشست جداگانه ای با انجمن های وزشی و فدارسیون های مرتبط برگزار می کنیم و طی آن راهبردهای کمیته ملی پارالمپیک را به آنها ابلاغ و نظارت می کنیم.
سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو درباره پیش بینی شمار کسب سهمیه ها گفت: موضوع تنها کسب نیست و قرار هم نیست همه سهمیه های کسب شده اعزام شوند، بلکه مبنای اعزام بر اساس راهبرد کمیته ملی پارالمپیک کیفی است. ایران می تواند در رشته های نظیر وزنه برداری، تیراندازی، والیبال نشسته، جودو نابینایان و تیرو کمان مدال خوشرنگ کسب کند.
وی نخستین کسب سهمیه پارالمپیک در سال 98 را در رشته والیبال زنان عنوان کرد و افزود: در مجموع سال 2019 سال کسب سهمیه ها است.
عضو هیات اجرایی کمیته پارالمپیک در پایان یادآور شد که تمام راهبرد این نهاد ورزشی در تارنمای کمیته ملی پارالمپیک منتشر می شود و همگان می تواند آن را مطالبه کنند.
بازی های پارالمپیک 2020 توکیو در 22 رشته شامل دوومیدانی، تیراندازی با کمان، بدمینتون، بوچیا، کانو، دوچرخه سواری، سوارکاری، فوتبال 5 نفره، گلبال، جودو، وزنه برداری، قایقرانی روئینگ، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، سه گانه، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر برگزار می شود.
این بازی های شهریور 99 به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد.
ایران پیشتر دربازی های پارالمپیک 2016 ریو با کسب هشت مدال طلا، 9 نقره و هفت برنز در جایگاه پانزدهم بازی ها قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403