افشای طرح آمریکا برای بیرون راندن «الحشد الشعبی» از غرب عراق


افشای طرح آمریکا برای بیرون راندن «الحشد الشعبی» از غرب عراق

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که نیروهای آمریکایی در تلاشند که الحشد الشعبی را از استانهای الانبار، نینوی و صلاح الدین بیرون برانند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از دسیسه‌های جدید آمریکا علیه نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) این کشور خبر داد.

«علی جبار» عضو این کمیته گفت که نیروهای «آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و سایر استانهای غربی، در حال برنامه‌ریزی برای بیرون راندن نیروهای الحشد الشعبی از این استان‌ها هستند».

جبار به پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفت که این نقشه‌ها به خاطر ترس واشنگتن از درگیری با الحشد الشعبی است و اینکه موجب شکل‌گیری افکار عمومی شود که پس از اعمال فشار به دولت، خواستار بیرون راندن نیروهای آمریکایی شود که به صورت غیر قانونی از عراق شود.

وی با بیان این مطلب افزود: «همه تلاش و کوشش آمریکا برای بیرون راندن نیروهای الحشد الشعبی از استانهای غربی، شکست خواهد خورد و نخواهد توانست افکار عمومی شکل‌دهد که حامی بقای نظامی آن باشد».

این مسئول عراقی ادامه داد: «نیروهای آمریکایی از الحشد الشعبی می‌ترسند و در تلاشند که آن را از پایگاههای خود و مناطق حضور نظامی خود در الانبار، نینوی و صلاح الدین دور کند».

المعلومه هم گزارش داد که کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق شنبه هفته جاری خبر اعلام حمایت نیروهای آمریکایی از شیوخ عشایر و فرماندهان برجسته در استانهای غربی عراق را فاش کرد.

نیروهای آمریکایی با این حمایت در تلاشند که «یک پایگاه نظامی از مزدوران ایجاد کنند تا حمایت مردم را به دست آورند و مدت زمان بقای خود در کشور [عراق] را افزایش دهند».

«کاظم الحاج» از کارشناسان امنیتی عراق هم هشدار داد که آمریکا در تلاش است با استفاده از مزدوران خود، نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و برخی از شخصیتهای حاضر در غرب عراق به ویژه نینوی را هدف قرار دهد.

الحاج همچنین تأکید کرد که «آمریکا در حال برنامه‌ریزی است تا نیروهای دیگر به جز داعش را [در عراق] تشکیل دهد تا برنامه‌های جدید خود را در عراق اجرا کند».

در همین راستا، «جبار المعموری» از فرماندهان الحشد الشعبی 11 بهمن ماه جاری اعلام کرد (+) که طی هفته‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک با حمایت مالی آمریکا شایعات و دروغ‌هایی علیه الحشد منتشر شده است.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها