اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رونمایی شد


اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رونمایی شد

گروه اجتماعی ــ آیین رونمایی از نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با عنوان «مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» رونمایی شد.

اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رونمایی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 بهمن‌ماه در حاشیه آئین رونمایی از اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار کرد: اقدام متولیان امر به‌ویژه مسئولان دانشکده پرستاری برای راه‌اندازی این مجله قابل تقدیر است.
وی افزود: دعوت از اساتید مشهور ایرانی خارج از کشور، اساتید دارای وجه بین‌المللی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برای عضویت در تحریریه این مجله در ارتقا و ترقی این نشریه نقش مؤثری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با دانشگاه‌های برزیل، ترکیه، روسیه و آرژانتین تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده، یکی از مفاد این تفاهم ‌نامه‌ها انجام فعالیت‌های پژوهشی و نشر پژوهش است که در زمینه توسعه مجله انگلیسی زبان «مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» می‌توان استفاده کرد، ضمن اینکه در صورت رشد و توسعه این مجله انگلیسی امکان درآمد ارزی برای دانشگاه وجود دارد.
ایلامی تصریح کرد: عوامل اجرایی نخستین مجله انگلیسی زبان دانشگاه به فکر تولید محتوای مفید و شکل ظاهری مناسب برای این مجله باشند و کیفیت، نگارش و مخاطب شناسی را در دستور کار قرار دهند.
وی عنوان اولین مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را مطلوب دانست وعنوان کرد: امید است شاهد توسعه فعالیت های این مجله و انتشار مقالات مهم و در سطح بین‌المللی باشیم.
همچنین، نازآفرین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فصل‌نامه دنا در سال 85 در دانشکده پرستاری آغاز به کار کرد و تا سال 90 منتشر شد که بنا به دلایلی روند انتشار آن متوقف شد.
وی با بیان اینکه سال 93 اقدامات لازم برای تغییر نام این مجله با عنوان مهارت‌ها و مراقبت‌های بالینی انجام شد، ابراز کرد: در همین سال این نام تصویب و پروانه بهره‌برداری آن صادر شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان« مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» به صورت آنلاین، ادامه داد: این مجله در موضوعات پزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی و مراقبت‌های بالینی فعالیت دارد.
حسینی یادآور شد: هشت مقاله علمی در اولین شماره این مجله انتشار یافته و مجله هم اینک به صورت فصلی منتشر می‌شود که بنا بر این است که با انجام کارهای لازم روند انتشار در آینده به صورت ماهیانه انجام شود.
وی خواستار همکاری و تعامل اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برای انتشار منظم و پرمحتوای این مجله شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان