تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب


تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسف جمالی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی زاهدان در بوشهر، گفت: بیانه «گام دوم انقلاب» طلوع فجر دیگری را در دهه پنجم با هدف تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی با مدیریت جهادی مردم ولایت‌مدار و دلسوزان انقلابی، رقم خواهد زد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محفل انس با قرآن کریم به یاد شهدای پاسدار حادثه تروریستی زاهدان از سوی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری، 29 بهمن‌ماه در مسجد توحید این استان برگزار شد.

در ابتدا قاریان ممتاز یگان‌های نیروهای مسلح استان بوشهر در این محفل معنوی به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسف جمالی، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری وفات حضرت ام‌البنین(س) و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا، گفت: شهدا عامل به آیات نور هستند که در راه دفاع از آرمان‌های سرزمینی و شعائر دینی دست به جهاد و دفاع انقلابی می‌زنند و بر اهداف خود استوارانه ایستادگی می‌کنند حتی تا زمانی که در برابر مقاومت با جبهه باطل به شهادت نائل بیایند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نعمت ولایت را به عنوان امانت خود ذکر کرده است، افزود: پروردگار سبحان اشاره دارد که ما امانت را بر شما عرضه کردیم و بر آسمان‌ها، کوه‌ها و زمین این امانت عرضه نشد و تنها انسان بود که این بار سنگین الهی را به دوش گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر با بیان اینکه افتخار امانت الهی به انسان رسید، گفت: منشأ همه خیرات و برکات همین نعمت ولایت فقیه است که انسان می‌تواند آن را بپذیرد و به این جهت است که ولایت به‌عنوان یک نعمت به ما داده و تبدیل به یک امانت الهی شده است و لذا افراط و تفریط موجب ضامن شدن و آسیب زدن به این امانت است.

منظومه دینی جبهه ولایت‌مداران بر لبه تیغه تکفیری دشمن

حجت‌الاسلام جمالی به اهمیت و جایگاه ولایت و حفظ این امانت الهی پرداخت و تصریح کرد: امروز جنگ بر سر ایمان، اعتقادات و معارف اسلامی است و دشمن این چرخه منظومه دینی و جبهه دفاعی ولایت‌مداران را بر لبه تیغه تکفیری خود قرار داده است و در این رابطه دشمن با تجاوز و تهاجم به دنبال زدن ریشه اسلام و به شهادت رساندن مدافعان امنیت و پاسداران ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.

تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به بیانیه «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: بیانه «گام دوم انقلاب» طلوع فجر دیگری را در دهه پنجم با هدف تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی با مدیریت جهادی مردم ولایت‌مدار و دلسوزان انقلابی، رقم خواهد زد.

برپایی نمایشگاه عکس مفهومی «تروریست»

بر اساس این گزارش، در پایان این آئین، آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر با حضور جمعی از مردم و مسئولان از نمایشگاه عکس مفهومی «تروریست» که به همت کانون فرهنگی و هنری توحید برپا شده بود، بازدید کردند.

فاطمه بنی‌کلاب اولین مرثیه‌خوان عاشورا و مدافع ولایت بود

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا، گفت: فاطمه بنی‌کلاب مادر حضرت ابوالفضل عباس(ع) از اولین مرثیه‌خوانان عاشورا، مدافع ولایت بودن را معنا کرد.

حادثه کربلا صحنه دفاع و جانبازی در راه دین خدا بود

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تربیت ولایی فرزندان الگوی اهل بیت(ع) برای بانوان است، افزود: حادثه کربلا پر از حماسه است و لحظه لحظه آن سرشار از ایثار، مردانگی، جانبازی در راه دین خدا است اما در بعد دیگر ایفای نقش ممتاز بازماندگان حادثه کربلا در جهت رساندن پیام این مجاهدت‌ها و به اهتزاز درآوردن این پیام‌ها در مقابل حکام جور تا پایان تاریخ است و بخشی از این نقش مرهون حضرت ام‌البنین(س) است.

دعا؛ راه ارزشی خدا برای انسان‌ها

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود «دعا موج بلا را دفع می‌کند»، بیان کرد: اگر می‌خواهید خدا راه ارزشی برای انسان‌ها ایجاد کند راهش دعای مؤمنان در حق یکدیگر است.

یادآور می‌شود، حسین معینی، مداح اهل بیت(ع) در مراسم گرامیداشت شهدای پاسدار حادثه تروریستی زاهدان به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس