ایران، جزیره ای امن در دل نا آرامی ها


ایران، جزیره ای امن در دل نا آرامی ها

شماره جدید هفته نامه هفت دی در مطلبی با عنوان ایران، جزیره ای امن در دل نا آرامی ها به موضوع امنیت در کشور پرداخته است.

در این مطلب که به قلم علی نریمانی نوشته شده می خوانیم: هر گاه دور تا دور منطقه ای را آب فرا گیرد آن ناحیه را آیلند یا جزیره گویند، همچون جزیره بحرین که پهلوی دوم با فشارهای خارجی به خصوص انگلیس این استان را که در تقسیمات کشوری استان چهاردهم ایران می بود از آن جدا کرده، بدون دستاورد مشخصی از ما گرفت.
ایران به دلایل ژئوپولوتیکی و جغرافیایی شاید جزیره نباشد ولی از حیث امنیتی به جزیره ای امن در احاطه کشورهای نا امن خاورمیانه بدل شده است و با این حال ایران اسلامی در این چهل سال آماج تهاجماتی قرار گرفت ولی دریغ از دست کشیدن حتی وجبی از این خاک پاک.
با این وجود کشورهای امپریالیستی و ابر قدرت همیشه خود را محق دانسته و در دست یازیدن به خاک کشورها و دخالت در استقلالشان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و ابایی نداشته اند.
دلیل صدق این گفتار نقشه جهان است، اگر نگاهی به آن بیندازیم متوجه سیری ناپذیری بی حد و حصر این کشورها در وسعت بخشیدن به قلمرو تحت سیطره شان خواهیم شد؛ آنجایی که فرانسه ای بالای خط استوا نشین پایین ترین جزائر نزدیک به قطب جنوب را پشت قواله خود انداخته یا جزیره انگلیس که با فرانسه بر سر فتح جزائر این کره خاکی مسابقه ای نا معقول گذاشته و حتی به جزیره فالکلند هم رحم نکرده و با اینکه مسافت کوتاهی با کشور پهناور آرژانتین دارد هم برچسب و پرچم خود را با تمام اختلافات با کشوری که صاحب بلامنازع آن جزیره است در آن بر افراشت.
سخنان نماینده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تیتر نباید کرامت کسی به خاطر بدحجابی به خطر بیفتد از دیگر عناوین این نشریه است.
اطمینان دادن رییس جهاد کشاورزی قزوین به شهروندان قزوینی در خصوص تامین کالاهای اساسی و توزیع 40 سری جهیزیه از محل درآمد موقوفه خزانه بین نیازمندان از دیگر عناوین این شماره هفت دی هستند.
هفته نامه هفت دی به مدیرمسئولی احمد خورگامی در قزوین منتشر می شود.
7388*6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی