فوت 4 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا/ تنها از یک پنجم ظرفیت مترو استفاده می‌کنیم/ فرهنگ شهرنشینی در ایران ایجاد نشده است


امانی گفت: با وجود توسعه بی‌رویه شهرنشینی، فرهنگ شهرنشینی در ایران ایجاد نشده است.

فوت 4 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا/ تنها از یک پنجم ظرفیت مترو استفاده می‌کنیم/ فرهنگ شهرنشینی در ایران ایجاد نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امانی عضو شورای شهر صبح امروز در مراسم افتتاحیه تهران پایتخت تغییر دیابت که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه کاهش شیوع دیابت آموزش است و به نظرم دیابت، سلامت افراد را به طور جدی تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود توسعه بی‌رویه شهرنشینی فرهنگ شهرنشینی در ایران ایجاد نشده است و نسبت جمعیت شهر به روستا که زمانی ۳۰ به ۷۰ بود، برعکس شده است و بیشتر مردم در شهر‌ها سکونت دارند.

عواملی که سلامت شهرنشینان را به خطر می‌اندازد

امانی ادامه داد: در روستا‌های کشور حمل و نقل و رفت و آمد به صورت پیاده‌روی است، اما در شهر افراد بیشتر با خودرو‌های شخصی رفت‌ و آمد می‌کنند و تغذیه سالمی ندارند، همین عوامل سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازدو باعث شده است که بیماری دیابت در تهران بیش از ۲ برابر متوسط جهانی باشد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بیماری‌های غیر واگیر بیشتر بر اثر کم تحرکی، استرس، آلودگی هوا ایجاد می‌شوند و مرگ و میر مردم تهران به دلیل آلودگی هوا، تغذیه ناسالم و سبک زندگی نامناسب است به همین دلیل اقدامات فرهنگی در شهر تهران انجام شده است و در زمینه سبک زندگی باید یک بازنگری جدی انجام شود.

وی افزود: امروزه سیاست خودرو محوری موجب شده تا بیشتری به سمت ساخت بزرگراه و استفاده نکردن از حمل ونقل عمومی برویم در همین راستا بیش از ۴ هزار نفر از مردم به دلیل آلودگی هوا فوت کنند.

امانی گفت: تغییر کاربری و تراکم فروشی در مناطق شمال و مرکز شهر منجر به تهدید سلامت مردم می‌شود و امروزه رویکرد علمی دنیا توسعه حمل ونقل عمومی و دسترسی شهروندان به خودرو‌های غیر آلاینده عمومی است.

عضو شورای شهر تهران یادآوری کرد: در حال حاضر روزانه ۲ میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌شود که اگر از همه ظرفیت مترو که روزانه ۱۰ میلیون سفر است به خوبی استفاده شود، شاهد کاهش ترافیک و استرس و بیماری‌های ناشی از آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس