پیش از انقلاب فسادی بود که قابل توصیف نیست


پیش از انقلاب فسادی بود که قابل توصیف نیست

آیت الله امامی کاشانی گفت: قبل انقلاب از نظر بی‌بند و باری اخلاقی خیلی اوضاع عجیبی بود، در میدان بهارستان فسادی بود که قابل توصیف نیست.

پیش از انقلاب فسادی بود که قابل توصیف نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله امامی کاشانی تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در جمعی از دانشگاهیان و حوزویان در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری با اشاره به آیاتی چند از قران کریم اظهار کرد: چهل ساله اول انقلاب اسلامی به پایان رسیده است و به چهل ساله دوم گام نهادیم؛ امید است این حرکت در سایه امام زمان (عج) سریع‌تر و کامل‌تر به ظهور ایشان متصل شود.
وی با اشاره به آیه وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِکَ لآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ افزود: در این آیه شریفه گفته ‌می‌شود پیامبر به مردم تذکر دهند. به نقل از جابر عبدالله انصاری که این تذکر درباره ایام الله است که تمام ایام خوشی و خرسندی همچنین ایام بلا و گرفتاری و آزمایش های الهی را به یاد داشته باشید.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به خاطرات دوران پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: به یاد می‌آورم در کتابخانه همین مدرسه که در آن زمان مدرسه سپهسالار نام داشت، آیت الله طباطبایی در جمع اساتید نقلی از اوضاع سیاسی کشور در زمان رضاخان کردند که روزی سفیر روسیه بدون وقت قبلی به کاخ رفته و به رضاخان گفته است که فلان امتیاز فلان چیز را میخواهند و رضاخان فقط با کلمه چشم پاسخ گفته است، اما بعد از رفتن سفیر به جمع درباریان گفته چقدر روزگار بدبختی است که از خارجه به ما دستور می‌دهند.

وی درباره اوضاع علم و تکنولوژی پیش از انقلاب نیز گفت: همچنین به یاد می‌آورم برای رفتن به قم خدمت حضرت امام راحل با چند تن از دوستان سوار هلی‌کوپتر شدیم که خلبان گفت کارشناسان آمریکایی اجازه نمی‌دهند ما خودمان هلی‌کوپتر را تعمیر کنیم و ایرادات را یاد بگیریم.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری درباره اوضاع اخلاقی و اجتماعی جامعه پیش از انقلاب بیان کرد: دانشجویان در آن دوره می‌گفتند که ما نمی‌توانیم در دانشگاه نماز بخوانیم چون ما را مسخره می‌کنند؛ از نظر بی بندو باری و اخلاقی خیلی اوضاع عجیبی بود بنده گا‌ها به این مدرسه سرمی‌زدم در همین میدان بهارستان فسادی بود که قابل توصیف نیست.

وی افزود: صبار بودن یعنی ایستادگی و خستگی ناپذیری در برابر مشکلات، یادم است چه جوانانی در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس رشد کردند تا اکنون مدافعان حرم و اهل بیت داشته باشیم.

راهپیمایی ۲۲ بهمن الهام الهی بود

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: راهپیمایی بیست ودوم بهمن ماه امسال چیزی جز الهام الهی نیست، مردم با وجود مشکلات سیاسی، اقتصادی، اشتغال، تورم در باران و کودک در آغوش در راهپیمایی حضور پیدا کردند؛ این حرکت انقلاب غیر عادی است. در مسیر انقلاب به سمت ظهور در حال حرکت هستیم، ما به سمت جبر تاریخی اما نه آن جبر تاریخی که مارکسیسم نام دارد که صدر درصد غلط است در حرکتیم؛ ما منظورمان قانون الهی و سنت خداوند است.

وی درباره شکور توضیح داد: شکور به معنای این است که انسان نعمات را شکر و حفظ کند؛ در اسلام ارزش‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد که باید آنها را فرا بگیریم و به آن عمل کنیم؛ شکور بودن یعنی نعمات خدا از جمله آزادی، علم و تکنولوژی و استقلال را ببینیم و شکرگذاری کنیم؛ ما در کشوری هستیم که مردم جهان متوجه استقلال، عدالت جویی و ظلم ستیزی آن شد‌ه‌اند و به همین دلیل کشور عزیزی هستیم؛ به هیچ کشوری طمع نکرده‌ایم و فقط پاسخ دست درازی کشور‌های دیگر را داده‌ایم.

آیت‌ الله امامی کاشانی ادامه داد: حوزه علمیه و دانشگاه‌ها رسالت خود را در شرایط امروز باید به خوبی انجام دهد؛ ما یک گروه منسجم در برابر تعداد کمی از مخالفان هستیم، ما موظفیم اسلام را بفهمیم و در خانواده و جمع دوستان مطرح کنیم.

وی در اظهار کرد: نعمات را سپاس گویید به امام زمان(عج) توجه کنید و برای فداکاری و گرفتاری‌ها خود را آماده کنید، به دین توجه و حقوق دیگران را رعایت کنید؛ همچنین با دوری از خودخواهی و خود پسندی در جهت انقلاب حرکت کنید.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در پایان بیان کرد: دانشگاه و حوزه‌ها باید اسلام را بفهمند و بدان عمل کنند تا زمینه ساز ظهور فراهم شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403