نوسازی بیمارستان فیروز آبادی/ کلنگ‌زنی بیمارستان جایگزین هفتم تیر


نوسازی بیمارستان فیروز آبادی/ کلنگ‌زنی بیمارستان جایگزین هفتم تیر

توکلی گفت: ساخت بیمارستان جایگزین فیروزآبادی مراحل پایانی را طی می‌کند و امیدواریم تا طی 6 ماه آینده تجهیز و افتتاح شود.

نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افتتاح ۲ مرکز درمانی جدید در جنوب تهران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در مناطق جنوب تهران و منطقه شهر ری ۲ بیمارستان مهم تحت پوشش دارد؛ بیمارستان شهید فیروزآبادی و بیمارستان هفتم تیر که از سالیان دور به مردم خدمت رسانی کرده‌اند اما متاسفانه در حال حاضر به‌دلیل فرسودگی توانایی پاسخگویی به نیاز‌های بیماران را ندارند.

نوسازی بیمارستان فیروز آبادی/ کلنگ‌زنی بیمارستان جایگزین هفتم تیر

وی ادامه داد: در همین راستا بنا داریم ۲ بخش جدید در بیمارستان فیروزآبادی احداث کنیم؛ این ۲ بخش که برای مراقبت‌های ویژه از کودکان طراحی شده‌ است، به اصطلاح PICU نامیده می‌شود و از امروز خدمت رسانی به مردم را آغاز خواهند کرد. بیمارستان جایگزین هفتم تیر نیز به زودی در این محدوده افتتاح خواهد شد؛ تمامی اقدامات لازم برای احداث این مرکز درمانی انجام شده است و امروز با همراهی بخشی از مسئولین شهری و استانی کلنگ‌زنی این مرکز درمانی انجام می‌شود تا مرکزی مطابق با استاندارد‌های جهانی و شایسته مردم در این محدوده داشته باشیم.

توکلی درباره پیشرفت بیمارستان جایگزین مرکز فیروز آبادی تشریح کرد: مدتی پیش به ساخت بیمارستانی جایگزین با فیروزآبادی اقدام کردیم که به لطف الهی و تلاش مسئولین امروزه مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و امیدواریم تا طی ۶ ماه آینده تجهیز و افتتاح شود.

نوسازی بیمارستان فیروز آبادی/ کلنگ‌زنی بیمارستان جایگزین هفتم تیر

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به‌طور میانگین بیمارستان‌های جایگزین ظرفیتی حدود یک و نیم برابر بیمارستان قبلی دارد؛ ضمن اینکه مراکز قبلی علاوه بر ظرفیت کم، نسبتا فرسوده شده‌اند. به‌طور قطع این بیمارستان‌های جایگزین یکی از مهمترین مراکز درمانی در جنوب شهر تهران خواهند بود و ظرفیت پذیرش بیمار را به حد مطلوب افزایش می‌دهند تا از مجبور کردن بیماران برای مراجعه به بیمارستان‌های مرکز شهر جلوگیری شود.

وی بیان کرد: مرکز جایگزین هفتم تیر برای امداد رسانی به بیماران سوانح رانندگی و تروما طراحی شده‌ است و مرکز فیروز‌آبادی بیشتر به خدمت‌رسانی در زمینه بیماری‌های قلبی، عفونی، اطفال، زنان و غیره خواهد پرداخت. این ۲ پروژه، از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران است که ظرفیتی خوب حتی برای مناطق اطراف جنوب شهر تهران مانند منطقه شهریار ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام /

احداث بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان فیروزآبادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید