«گرنلِ ضدایرانی» به سازمان ملل می‌آید


«گرنلِ ضدایرانی» به سازمان ملل می‌آید

مهر نوشت: پیش بینی می شود در صورت انتخاب و تائید ریچارد گرنل به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل مواضع ضد ایرانی واشنگتن در نیویورک تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، بدنبال استعفای «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گزینه های جایگزین مختلفی از سوی واشنگتن برای این سمت انتخاب و معرفی شدند.

ترامپ پس از قبول استعفای هیلی گزینه «دینا پاول» را برای عهده داری کرسی نمایندگی واشنگتن در نیویورک مطرح کرد که وی بدون بیان هرگونه دلیلی از کاندیداتوری برای احراز این پست کناره گیری کرد.

«ایوانکا ترامپ» دختر بزرگ رئیس جمهوری آمریکا از گزینه های دیگری بود که بلافاصله پس از طرح منتفی شد. رئیس جمهوری آمریکا معتقد بود که گزینه ای مطمئن تر از دختر خود برای این پست سراغ ندارد، اما ایوانکا در توئیتر خود پذیرش این سمت را رد کرد.

اکنون گمانه زنی ها و شواهد حاکی از این است که کاخ سفید انگشت خود را به سمت «ریچارد گرنل» سفیر کنونی آمریکا در آلمان نشانه گرفته است.

گرنل دانش آموخته هاروارد بوده و از حامیان و نزدیکان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بشمار می آید. از آنجایی که بولتون همواره مواضعی ضد ایرانی را دنبال می کند و از کلیدی ترین اعضای تیم سیاست گذاری آمریکا درباره ایران است، پیش بینی می شود در صورت ورود گرنل به مقر سازمان ملل مواضع ضد ایرانی واشنگتن نیز تقویت شود.

گرنل با سابقه ۹ سال سخنگوی آمریکا در سازمان ملل عنوان طولانی ترین دوره حضور یک دیپلمات آمریکایی در این سازمان را در اختیار دارد.

52310

کد خبر 1233336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...