سامانه بارشی جدید با برف در سیستان و بلوچستان فعال می شود


سامانه بارشی جدید با برف در سیستان و بلوچستان فعال می شود

زاهدان- ایرنا- رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از سه شنبه شب تا چهارشنبه هفته جاری شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط باران در برخی نقاط نواحی مرکزی و جنوبی این استان فراهم است همچنین در ارتفاعات مرکزی بویژه خاش بارش برف انتظار می رود.

علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی و با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان از فردا سه شنبه شب تا چهارشنبه شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط، برخی نقاط رعد و برق بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی این استان فراهم است.
وی با بیان اینکه با توجه به ویژگی های توپوگرافی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن موقتی مسیل ها وجود دارد، افزود: با توجه به حاکمیت همزمان جریانات شمالی در ارتفاعات مرکزی استان بویژه خاش، بارش برف انتظار می رود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سه شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد شدید از سمت غرب تا جنوب غرب با سرعت40 تا 60 کیلومتر برساعت رخ می دهد.
وی تصریح کرد: با نفوذ توده هوای سرد، چهارشنبه در شمال، مرز شرقی و غرب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید از سمت شمال انتظار می رود که سبب کاهش محسوس دما می شود.
ملاشاهی به شرایط دمایی امروز سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بامداد امروز خاش با دمای 7.5 درجه سلسیوس سردترین شهر استان شد.
9908**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا