240 مسافر گرفتار کولاک در مایین بلاغ تکاب با تلاش راهداران نجات یافتند


240 مسافر گرفتار کولاک در مایین بلاغ تکاب با تلاش راهداران نجات یافتند

مهاباد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب گفت: 240 نفر از سرنشینان و مسافران 54 خودروی سواری که شب گذشته و بامداد امروز/ دوشنبه/ در برف و کولاک گردنه مایین بلاغ این شهرستان گرفتار شده بودند با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات پیدا کردند.

حبیب الله شیوخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها که در میان آنها اتوبوس و مینی بوس نیز وجود داشت در گردنه «کانی خزان» در منطقه مایین بلاغ در 35 کیلومتری محور تکاب - شاهین دژ گرفتار کولاک شدید شده بودند.
وی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروهای امدادی هلال احمر تکاب بلافاصله به گردنه سخت گذر مایین بلاغ اعزام شدند و پس از چهار ساعت تلاش، مسافران گرفتار شده در برف و کولاک را نجات دادند.
شیوخی اظهار داشت: راهداران تکاب در چند نوبت با وجود کولاک شدید گردنه مایین بلاغ را برف روبی و مسیر تردد خودروها را بازگشایی کردند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر و پلیس راه نیز در مدت بازگشایی مسیر به مسافران و رانندگان امداد رسانی و خودروها را به زنجیر چرخ مجهز کردند.
شیوخی اضافه کرد: مسافران گرفتار شده در کولاک نیز در پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر مایین بلاغ تکاب اسکان یافته و تغذیه مناسب و پتوی گرم در اختیار آنان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خودروهایی که از مسیر خود منحرف شده بودند فاقد زنجیر چرخ بودند گفت: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه هنگام تردد در جاده های تکاب در روزهای برفی به طور حتم از زنجیر چرخ استفاده کنند.
شیوخی افزود: همچنین پنج دستگاه خودروی سواری شب گذشته بیش از سه ساعت در محور روستایی علی آباد و نخود دره تکاب گرفتار کولاک شده بودند که با تلاش راهداران و نیروهای محلی نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، کولاک شدید گردنه مایین بلاغ در محور تکاب - شاهین دژ را بامداد امروز فرا گرفت و موجب اختلال در وضعیت این جاده شد.
تکاب در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و جاده هایی برف گیر و سخت گذر دارد.
7514/6185/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان