مسکو از توسعه همکاری ها با تهران حمایت می کند


مسکو از توسعه همکاری ها با تهران حمایت می کند

تهران- ایرنا- سفیر روسیه در تهران ضمن محکوم کردن عاملان و آمران حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان، حمایت مسکو از توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، لوان جاگاریان امروز- دوشنبه - در دیدار حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن عاملان و آمران حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان، مراتب تسلیت و همدردی ملت، دولت و پارلمان کشورش را با مردم، دولت و مجلس ایران بویژه خانواده شهدای این حادثه اعلام کرد.
وی در ادامه افزود: همکاری های ایران و روسیه در همه عرصه ها رو به گسترش است و روسیه از توسعه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی حمایت می کند.

**نشست ایران، روسیه و ترکیه به ثبات و امنیت منطقه کمک می کند
سفیر روسیه در این دیدار اظهار داشت: همکاری های نزدیک میان کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور، نقش مهمی در توسعه و تقویت ارتباطات فیمابین دارد.
وی برگزاری نشست سه جانبه کمیسیون های سیاست خارجی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه را گامی مثبت در توسعه همکاری ها و کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه ارزیابی کرد.

** ایران توان مقابله با تهدیدات امنیتی در فرای مرزهای خود را دارد
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این دیدار با اشاره به سطح ارتباطات دو کشور در عرصه های مختلف گفت: همکاری های ایران و روسیه در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به خوبی جریان دارد و رو به افزایش است.
فلاحت پیشه همچنین افزود: گسترش مناسبات فیمابین، نقش مهمی در تامین منافع ملی دو کشور دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تروریست های مورد حمایت آمریکا و مرتجعین عرب در تلاش هستند تا با گسترش ناامنی در منطقه، منافع آمریکا را تامین کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه کشور پاکستان نظارت و کنترلی بر مرزهای خود ندارد به نحوی که هر از گاهی شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری در مرزها هستیم.
فلاحت پیشه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که توان مقابله با تهدیدات امنیتی در فرای مرزهای خود را دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و روسیه با قدرت مانع از بحران آفرینی کشورهای فرا منطقه ای در تحولات منطقه می شوند.
فلاحت پیشه همچنین از برگزاری نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در اردیبهشت ماه 98 بمیزبانی یکی از سه کشور مذکور خبر داد.
سیام*3061*1553

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است