10 مرکز علمی کاربردی سمنان ادغام شد


10 مرکز علمی کاربردی سمنان ادغام شد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان گفت: 10 مرکز علمی و کاربردی این استان بر اساس تصمیم شورای عالی اداری کشور ادغام شده و اکنون با مرکزی که به تازگی ایجاد شده 13 مرکز در استان سمنان فعال است.

به گزارش ایرنا، بهزاد بهرامی نسب روز دوشنبه در جشن فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر شهر سمنان افزود: 22 مرکز علمی کاربردی در استان سمنان وجود داشت که بر اساس تصمیم شورای عالی اداری کشور مبنی بر این که دولت باید به وظایف حاکمیتی خود بپردازد و تصدی گری را به نهادهای ذیربط و بخش خصوصی واگذار کند، اکنون 10 مرکز علمی کاربردی با مرکزهای دیگر ادغام شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب در استان سمنان تنها یک مرکز عالی تکنولوژی وجود داشت ادامه داد: اکنون به برکت انقلاب بیش از 50 مدرسه عالی و مراکز دانشگاهی در استان سمنان وجود دارد که آمار بیانگر توجه به علم و پژوهش به برکت انقلاب اسلامی است.
بهرامی نسب با بیان این که پیش از انقلاب تعداد دانشجویان استان سمنان اندک بود، ابراز داشت: از دستاوردهای چهل سال تلاش انقلاب اسلامی افزایش دانشجویان و افزایش سطح سواد در کشور است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان گفت: اکنون یک ششم جمعیت سمنان را جمعیت دانشجویی تشکیل می دهد و این آمار خیره کننده نشان از افزایش نرخ باسوادی در کشور است.
استان سمنان در حدود 100 هزار دانشجو دارد.
7342/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل