اتحادیه جهانی علمای مسلمان هم‌نشینی مقامات عرب با نتانیاهو در ورشو را محکوم کرد


اتحادیه جهانی علمای مسلمان هم‌نشینی مقامات عرب با نتانیاهو در ورشو را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای نشست سران کشور‌های عربی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس ورشو در لهستان را محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان هم‌نشینی مقامات عرب با نتانیاهو در ورشو را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز گذشته نشست مقامات کشور‌های عربی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در نشست ورشو محکوم کردند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی توئیتر قرار گرفت، اعلام کرد: اتحادیه جهانی علمای مسلمان با حسرت و پشیمانی نشست شماری از مقامات کشور‌های عربی با بنیامین نتانیاهو -نخست وزیر رژیم صهیونیستی- که سرزمین مقدس آن‌ها را اشغال کرده، کودکان آن‌ها را می‌کشد، شهر‌های آن‌ها را محاصره می‌کند را دنبال می‌کند.

در ادامه بیانیه علمای جهانی مسلمان آمده است مقامات کشور‌های عربی که در این نشست حضور یافتند، اقدامات اسرائیل را در قدس و کرانه باختری از یاد برده‌اند. در این بیانیه با تاکید بر اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی این تحولات را یک نقطه عطف تاریخی می‌داند، افزود: نتانیاهو از وزیر خارجه آمریکا خواست تا در جهت منافع مشترک اسرائیل و کشور‌های عربی اقدام کند.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اتحادیه جهانی علمای مسلمان به دنیا درباره رژیم صهیونیستی هشدار داد. علمای مسلمان مقامات کشور‌های عربی را برای شرکت در نشست ورشو، که مشترکا از سوی آمریکا و لهستان برگزار شد، محکوم کردند.

لهستان و آمریکا مشترکا نشستی با عنوان «پیشبرد صلح و امنیت آینده در خاورمیانه» را در روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه در ورشو برگزار کردند. آمریکا و لهستان مدعی شدند که نشست ورشو به بررسی موضوع صلح و امنیت در خاورمیانه و موضوعات مهمی از جمله تروریسم، تحولات موشکی خواهد پرداخت. با این حال اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و لهستانی حاکی از تلاش آن‌ها برای شکل دهی یک ائتلاف ضد ایرانی است.

برگزاری این نشست با محکومیت‌های بسیاری از جمله در جهان عرب همراه شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان