بشار اسد: ملت سوریه توطئه سلطه‌طلبانه غرب را ناکام گذاشت/ جنگ در کشور ما جنگ داخلی نبود، بلکه نبرد علیه تروریسم بود


بشار اسد: ملت سوریه توطئه سلطه‌طلبانه غرب را ناکام گذاشت/ جنگ در کشور ما جنگ داخلی نبود، بلکه نبرد علیه تروریسم بود

رئیس‌جمهور سوریه در سخنرانی جدید خود تاکید کرد اراده ملت این کشور توطئه غربی‌ها علیه سوریه را به شکست کشاند.

بشار اسد: ملت سوریه توطئه سلطه‌طلبانه غرب را ناکام گذاشت/ جنگ در کشور ما جنگ داخلی نبود، بلکه نبرد علیه تروریسم بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دیدار با رؤسای مجالس محلی استان‌های این کشور تاکید کرد ملت سوریه توطئه سلطه‌طلبانه غرب را ناکام گذاشت.

او گفت: طرح تجزیه در منطقه، مسئله جدیدی نیست و به سوریه هم محدود نمی‌شود. اراده ملت ما، توطئه سلطه‌طلبانه آمریکا و غرب در سوریه را ناکام گذاشت.

رئیس جمهور سوریه در ادامه سخنرانی خود افزود: برگزاری انتخابات مجالس محلی نشانگر شکست تلاش دشمنان برای تبدیل دولت سوریه به یک دولت شکست‌خورده است. اجرای به موقع انتخابات محلی نشان از توانمندی مردم و دولت در کشور است.

اسد در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: مشارکت در توسعه اجتماعی و مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها بیشتر خواهد شد. نهاد‌های دولت مرکزی، نقش نظارت بر روند توسعه را ایفا خواهند کرد. اداره امور کشور و تحقق توسعه با تمرکززادیی امکان پذیر است. پس از بهبود اوضاع میدانی، فرصت واقعی برای بهبود عملکرد دولت‌های محلی، در پیش روی ما قرار دارد. برگزاری انتخابات یکی از امید‌های اساسی کشور بود و موفقیت ما را در مقابله با تروریسم و توطئه‌ها ثابت می‌کند.

او گفت: امروز تروریست‌ها از مناطق مختلف سوریه یکی پس از دیگری عقب رانده می‌شوند و در هر وجب از خاک سوری که آزاد می‌شود، دشمن، مزدور و خائن وجود دارد.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما باید در کنار یکدیگر پیروز شویم و این پیروزی بر تروریسم است که نماینده جامعه ما نیست. جنگ در سوریه جنگ داخلی نبود، بلکه علیه تروریسم بود. اگر اراده یک ملت متحد و منسجم نبود، سوریه نمی‌توانست از این کشتار خارج شود.

اسد در ادامه گفت: از گروه‌های مسلح دعوت می‌کنم تا با کنار گذاشتن سلاح، وارد روند آشتی شوند. سوریه بسیار قدرتمندتر خواهد شد زیرا نیرو‌های مسلح و حمایت متحدان، دوستان و برادران خود شجاعانه در این جنگ شرکت کرد. مزدوران قاعده اصلی وفاداری به مردم را درک نمی‌کنند و دشمن جز خیانت و فریبکاری کار دیگری صورت نمی‌دهد.

او افزود: بعضی کشور‌ها مانع از بازگشت آوارگان سوری می‌شوند و در رنج‌های آن‌ها سهیم هستند. تروریست‌ها هزاران سوری را به زور آواره کردند و دولت برای کاستن از رنج آوارگان تلاش کرد. عده‌ای با کارشکنی در پرونده بازگشت آوارگان به دنبال معامله کردن بر سر این مسئله هستند. ما به گفتگوی ملی نیاز داریم. سوریه به همه فرزندان خود نیاز دارد و از آوارگان سوری دعوت می‌کنیم به کشورشان بازگردند.

رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد: عده‌ای با ترویج ایده‌های مخرب، به دنبال آن هستند که دودستگی جدیدی در جامعه سوریه ایجاد کنند. طبیعی است که به حامیان تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم مسئله آوارگان را به برگ برنده سیاسی در دست خود به منطقه تحقق منافعشان، تبدیل کنند. ­

اسد در ادامه سخنرانی خود گفت: ما همزمان در حال چهار نوع جنگ نظامی، محاصره اقتصادی، جنگ در شبکه‌های اجتماعی و جنگ با فاسدان هستیم. به همین دلیل نباید تصور کنیم که جنگ تمام شده است. عده‌ای مشکلات کوچکی را ایجاد می‌کنند تا بین ما تفرقه بیاندازند و نگاه ما را از مسائل اساسی دور کنند. من در اینجا نمی‌خواهم مشکلات مربوط به فساد، کوتاهی، تعلل یا هر نوع مشکلی را که جامعه سوریه از آن رنج می‌برد، نفی کنم.

او افزود: گفتگوی مبتنی بر واقعیت‌ها می‌تواند عوامل اصلی مشکلات را مشخص کند. انتقاد ضروری است، اما مهم آن است که انتقاد واقع‌بینانه باشد. سرآغاز حل مشکلات، مشروط به تأمین کالا‌های ضروری و توزیع آن در استانهاست. کالا‌های ضروری در استان‌ها باید بر اساس میزان مصرف و نیاز آن‌ها و نه به صورت بی هدف، توزیع شود.

انتهای پیام/

سخنرانی اسد در جمع رؤسای مجالس محلی استان‌های سوریه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز