رسانه هندی:سفر بن سلمان تنش بین اسلام آباد و دهلی را افزایش می دهد


رسانه هندی:سفر بن سلمان تنش بین اسلام آباد و دهلی را افزایش می دهد

تهران- ایرنا- شبکه خبری 18 هند روز یکشنبه با اشاره به سفر بن سلمان به اسلام آباد نوشت سفر ولیعهد عربستان تنش بین پاکستان و هند را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه خبری هند،سفر ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد درحالی صورت می گیرد که دولت هند در پی حادثه کشمیر به شدت برای منزوی کردن پاکستان در سطح بین المللی تلاش می کند.
بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان زمانی به پاکستان سفر می‌کند که گروه‌های تروریستی با حمایت دولت اسلام آباد طی اقدامی تروریستی در منطقه کشمیر باعث کشته شدن 44 نیروی نظامی هندی شدند.
هرچند دولت پاکستان دخالت در این حمله را تکذیب کرد اما دهلی نو، با متهم کردن اسلام آباد در این حمله به دنبال تنبیه پاکستان است.
براساس گزارش رسانه ها،محمد بن سلمان ولیعهد عربستان قرار است در سفر امروز یکشنبه خود به پاکستان توافق نامه سرمایه گذاری به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار امضا کند.
پیش از این نیز عربستان با حمایت از دولت اسلام آباد و پرداخت وام شش میلیارد دلاری به این کشور کمک بسزایی به مقامات پاکستانی برای خروج از وضعیت دشوار اقتصادی کرده بود.
به گفته کارشناسان اقتصادی، کمک شش میلیارد دلاری عربستان به پاکستان اجازه داد تا مقامات این کشور با دستان باز به استقبال دریافت کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول بروند.
به گفته رسانه‌های پاکستانی، بعد از سفر «شی جی پینگ» رئیس جمهوری چین به اسلام آباد در سال 2015، این دومین سفر مهم برای دولت اسلام آباد به‌حساب می‌آید.
پیش از این قرار بود، ولیعهد عربستان بعد از سفر به پاکستان به مالزی رفته و از آنجا به هند سفر کند که با توجه به لغو سفر به مالزی، ولیعهد سعودی از اسلام آباد به دهلی نو سفر می کند.
آساق**9473**1600

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم